Πρόγραμμα πρωινής ευεξίας και βραδινής χαλάρωσης

4

Για να ξαναβρούμε τη φόρμα μας μετά τις εορταστικές “ατασθαλίες” και για να απολαμβάνουμε περισσότερη ευεξία και καλύτερο ύπνο την καινούργια χρονιά, αξίζει να αφιερώσουμε λίγο από τον χρόνο μας για τις παρακάτω ασκήσεις.


από την Πόπη Βλαχάβα, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής


Πρωινές ασκήσεις για περισσότερη ενέργεια
1. Πρόκειται για τα κλασικά push ups, τα οποία οι Αμερικάνοι ονομάζουν PR (personal record) – με μια παραλλαγή όμως: Τοποθετήστε τα χέρια σας όσο γίνεται πιο ανοικτά και τα πόδια σας πάνω στο κρεβάτι, αντί για το πάτωμα. Εκτελέστε όσες περισσότερες επαναλήψεις γίνεται και, όταν κουραστείτε, χωρίς να κάνετε διάλειμμα, κατεβάστε τα πόδια σας στο πάτωμα, κλείστε τα χέρια σας στο ύψος των ώμων και συνεχίστε να κάνετε push ups. Το άθροισμα αυτών των δύο θέσεων για push ups θα είναι και το προσωπικό σας ρεκόρ, που θα πρέπει να καταρρίπτετε κάθε πρωί.
2. Χωρίς να σηκωθείτε από το κρεβάτι, ξεκινήστε να κάνετε κοιλιακούς, έχοντας λυγισμένα τα πόδια και τα χέρια σας πίσω από το κεφάλι. Προσπαθήστε να κάνετε τις επαναλήψεις κάθε φορά όσο γίνεται πιο γρήγορα και, πολύ σύντομα, θα ξυπνάτε το πρωί και θα είστε γεμάτοι ζωντάνια.

Βραδινές ασκήσεις για χαλάρωση και ηρεμία
1. “Δέστε” τα χέρια πίσω από την πλάτη σας, ανοίξτε όσο μπορείτε τον θώρακα και τραβήξτε προς τα πίσω τους ώμους σας. Μείνετε σε αυτή τη θέση για 20 δευτερόλεπτα, κατεβάστε τα χέρια χωρίς να τα λύσετε και επαναλάβετε άλλες 3 φορές.
2. Κλείστε τα πόδια και σκύψτε, προσπαθώντας να πιάσετε τα δάχτυλα των ποδιών σας χωρίς να λυγίσετε τα γόνατά σας. Αφήστε το σώμα να χαλαρώσει, κρατώντας το κεφάλι κοντά στα γόνατά σας. Μείνετε σε αυτή τη θέση για 20 δευτερόλεπτα και επαναλάβετε την άσκηση άλλες 3 φορές.