UNICEF: Τουλάχιστον το 1/3 των μαθητών διεθνώς στερήθηκε την εκπαίδευση λόγω πανδημίας

Η πανδημία της COVID-19 και το κλείσιμο των σχολείων στέρησε την εκπαίδευση από τουλάχιστον το 1/3 των μαθητών στον κόσμο, ήτοι 463 εκατομμύρια παιδιά, καθώς γι’ αυτά δεν υπήρχε η δυνατότητα της τηλεκπαίδευσης, σύμφωνα με έκθεση της UNICEF.

«Ο μεγάλος αριθμός των παιδιών, των οποίων η εκπαίδευση διακόπηκε τελείως για μήνες, συνιστά μια παγκόσμια εκπαιδευτική επείγουσα ανάγκη», προειδοποιεί σε ανακοίνωσή της η Διευθύντρια της UNICEF Ενριέτα Φορ. «Ο αντίκτυπος του φαινομένου αυτού μπορεί να γίνει αισθητός στις οικονομίες και τις κοινωνίες τις ερχόμενες δεκαετίες», σημειώνει.

Ο ΟΗΕ υπολογίζει ότι σχεδόν 1,5 δισεκατομμύριο παιδιά στον κόσμο επηρεάστηκαν από το κλείσιμο των σχολείων ή τις καραντίνες που επιβλήθηκαν λόγω του νέου κορονοϊού. Από αυτά δεν είχαν όλα την ευκαιρία να έχουν πρόσβαση σε εκπαίδευση εξ αποστάσεως και οι διαφορές που υπήρχαν όσον αφορά την τηλεκπαίδευση από ήπειρο σε ήπειρο είναι κραυγαλέες.

Η έκθεση της UNICEF στηρίζεται στα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από περίπου 100 χώρες, όσον αφορά την πρόσβαση στο ίντερνετ, την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο.

Την ίδια ώρα, η σχολική εκπαίδευση γινόταν υπό αντίξοες συνθήκες ακόμη και για τα παιδιά που είχαν πρόσβαση στην τεχνολογία, λόγω των πιέσεων από τις διάφορες δουλειές που έπρεπε να γίνουν στο σπίτι, λόγω της τηλεργασίας ή της έλλειψης υποστήριξης στη χρήση των εργαλείων της Πληροφορικής, σύμφωνα με την UNICEF.

Οι μαθητές σε όλον τον κόσμο που δεν είχαν πρόσβαση σε τηλεκπαίδευση ανέρχονταν σε 67 εκατομμύρια στην Ανατολική και Νότια Αφρική, 54 εκατομμύρια στην Δυτική και Κεντρική Αφρική, 80 εκατομμύρια στην περιοχή του Ειρηνικού και της Ανατολικής Ασίας, 37 εκατομμύρια στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, 147 εκατομμύρια στη Νότια Ασία, 25 εκατομμύρια στην Ανατολική Ευρώπη και την κεντρική Ασία και 13 εκατομμύρια στην Λατινική Αμερική και την Καραϊβική.

Την ώρα που πολλές χώρες προετοιμάζονται για την επιστροφή στα σχολεία, η UNICEF «καλεί τις κυβερνήσεις να δώσουν προτεραιότητα στην επαναλειτουργία με κάθε ασφάλεια των σχολείων, όταν αρχίσουν να χαλαρώνουν τους περιορισμούς».

Επιπλέον, σε περιπτώσεις που η επαναλειτουργία των σχολείων δεν είναι δυνατή, η UNICEF ζητά οι Αρχές να κάνουν πρόβλεψη για την κάλυψη των μαθησιακών αναγκών που προκλήθηκαν από τον χρόνο που έχασαν οι μαθητές από το σχολείο τους.