My Beauty Choice

Τα καλλυντικά που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας είναι οι προσωπικοί μας σύμμαχοι ομορφιάς.
Πώς επιλέγουμε, όμως, ποια θα μπουν στο νεσεσέρ μας;  

γράφει η Άρτεμις Καράγιαννη

Πώς επιλέγω μακιγιάζ;
Το μακιγιάζ είναι ίσως η πιο “απελευθερωμένη” κατηγορία σε ό,τι αφορά τη διαδικασία επιλογής, κι αυτό γιατί κυρίως βασίζεται στο γούστο του καθενός. Παρόλα αυτά, υπάρχουν προϊόντα που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής κατά την αγορά, καθώς βασίζονται στον τύπο δέρματος και στις ιδιαιτερότητες της επιδερμίδας. Τέτοια προιόντα είναι το foundation, η πούδρα, το κονσίλερ και γενικά ό,τι έχει να κάνει κυρίως με τη βάση.
Αρχικά, θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε βασικές πληροφορίες για την επιδερμίδα μας – ιδανικά έχοντας εμπιστευθεί κάποιον ειδικό για τη διάγνωση, αφού η δική μας κρίση μπορεί πολύ εύκολα να αποδειχθεί λανθασμένη και να μας οδηγήσει σε αγορά ακατάλληλου για το δέρμα μας προϊόντος μακιγιάζ.
Αφού, λοιπόν, ανακαλύψουμε τον τύπο μας, θα πρέπει να “διαβάσουμε” τις ανάγκες μας και να κινηθούμε με βάση αυτές. Για παράδειγμα, άλλες ανάγκες έχει μια γυναίκα που εργάζεται ως αεροσυνοδός, η οποία θέλει κάλυψη και συνεχή ενυδάτωση σε ένα περιβάλλον εργασίας που ξηραίνει την επιδερμίδα, και άλλες μια γυναίκα που κινείται στην πόλη και θέλει ομοιόμορφη όψη με παράλληλη αντηλιακή προστασία. Μην ξεχνάμε ότι τα καταστήματα καλλυντικών προσφέρουν δωρεάν εφαρμογή για δοκιμή, καθώς και δείγματα, ενώ στην online αγορά μπορούμε επίσης να επωφεληθούμε από τη δειγματοληψία.
Σχετικά με τα χρώματα, σε προϊόντα κάλυψης είναι απαραίτητο να επιλέγουμε το προϊόν σε φυσικό φως, ενώ στα υπόλοιπα προϊόντα δεν υπάρχει σωστό και λάθος σε αποχρώσεις, μόνο αυτό που μας αρέσει! Αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα συνεπείς με τους… κανόνες, μπορούμε να κινηθούμε με βάση τον διαχωρισμό ψυχρών-θερμών χρωμάτων. Και εκεί, όμως, θα πρέπει να γνωρίζουμε πού ανήκουμε, ώστε να επιλέγουμε ανάλογα χρώματα.

Πώς επιλέγω προϊόντα περιποίησης;
Η περιποίηση της επιδερμίδας είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση και, όπως κάθε τέτοια υπόθεση, απαιτεί πολλή προσοχή. Η επιλογή της κρέμας προσώπου είναι μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει πολύ καιρό, έως και χρόνια, εάν δεν γίνει σωστά και με τα κατάλληλα κριτήρια. Και σε αυτή την περίπτωση, ο τύπος και οι ανάγκες της επιδερμίδας είναι το βασικότερο θεμέλιο για να χτίσουμε μια κατάλληλη στρατηγική φροντίδας, ενώ ιδανικό θα ήταν να έχουμε τη γνώμη και τη σύσταση του δερματολόγου που μας παρακολουθεί.
Είναι σημαντικό να δοκιμάσουμε το προϊόν που θα επιλέξουμε (ιδανικά πριν το αγοράσουμε), ώστε να του δώσουμε χρόνο και χώρο για να δράσει και να μας δείξει αν πρέπει να επενδύσουμε σ’ αυτό. Η καθημερινή δοκιμή για κάποιες μέρες θα μας δώσει ένα καλό «δείγμα γραφής», ενώ αν δούμε εξαρχής ότι κάτι δεν μας ταιριάζει, τότε καλύτερα να μην καταναλώσουμε πολύ χρόνο συνεχίζοντας τη δοκιμή.
Η δε τιμή δεν αποτελεί πλέον κριτήριο επιλογής, καθώς μέσα στα χρόνια αποδείχθηκε περίτρανα πως η καλή κρέμα δεν είναι μόνο εκείνη που κοστίζει μια περιουσία, αλλά ακόμη και εκείνη που είναι οικονομική ή τη βρίσκει κανείς στο ράφι των σούπερ μάρκετ. Σημασία έχει να είναι αξιόπιστη και να έχει συστατικά που ταιριάζουν στην επιδερμίδα μας, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις που έχουμε από το προϊόν περιποίησής μας.
Τέλος, μην ξεχνάμε πως μια ολοκληρωμένη φροντίδα περιλαμβάνει επιπλέον serum και κρέμα ματιών. Επιλέγοντας και τα προϊόντα αυτά με τα ίδια κριτήρια, μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα πλήρες πλάνο φροντίδας ενυδάτωσης και αντιγήρανσης.

Πώς επιλέγω άρωμα;
Η επιλογή αρώματος αποτελεί ίσως μία από τις δυσκολότερες διαδικασίες εμπλουτισμού του νεσεσέρ μας, καθώς οι επιλογές εδώ είναι πραγματικά εκατοντάδες, χωρίς να μπορούν να χαρακτηριστούν σωστές ή λάθος. Πρόκειται ξεκάθαρα για θέμα γούστου. Το άρωμα δεν βασίζεται σε τύπο δέρματος ή σε χρώμα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να καταρτιστεί μια βοηθητική λίστα με “ιδανικές” επιλογές.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό που πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν μας είναι το τι μας αρέσει, τι μας εκφράζει, και να κινηθούμε με βάση αυτό. Για να βρούμε το ιδανικό άρωμα για εμάς, θα πρέπει να σκεφτούμε ποιες “νότες” μας φτιάχνουν τη διάθεση και ταιριάζουν με την προσωπικότητά μας. Αυτή η μέθοδος θα μας βοηθήσει, αν διαπιστώσουμε πως σ’ εμάς αρέσουν π.χ. τα ξυλώδη αρώματα, ενώ σε μια φίλη μας ταιριάζουν καλύτερα τα γλυκά, την ίδια στιγμή που ο σύντροφός μας νιώθει όμορφα όταν φοράει ένα φρουτώδες άρωμα. Ξεκινώντας, λοιπόν, με αυτό, θα μπορέσουμε να καταλήξουμε σε μια κατηγορία αρωμάτων που θα μας οδηγήσει σε πιο συγκεκριμένες επιλογές.
Ο Οίκος, το μπουκάλι, η τιμή και η διαφήμιση είναι επίσης κριτήρια –συχνά υποσυνείδητα– που θα μας βοηθήσουν να καταλήξουμε σε αυτό που μας αρέσει, θεωρώντας πολλές φορές την επιλογή μας ως την ιδανική ανάμεσα σε χιλιάδες! Ακόμη και στον κόσμο του… online, αυτή η διαδικασία επιλογής μπορεί να μας βοηθήσει να διαλέξουμε το άρωμά μας, ενώ πάντα η δοκιμή βοηθάει (όπου είναι εφικτή) είτε σε κατάστημα, είτε με δείγμα από διαδικτυακή αγορά. Να θυμόμαστε μόνο πως το άρωμα θέλει αρκετή ώρα για να αναδείξει την πραγματική μυρωδιά του, οπότε δεν πρέπει να το απορρίψουμε μέσα στο πρώτο δεκάλεπτο. Καλό είναι να το ψεκάσουμε και σε ένα ρούχο, το οποίο θα αφήσουμε λίγες ώρες και έπειτα θα το ξαναμυρίσουμε για να δούμε την αίσθηση που θα μας αφήσει.
Φυσικά, δεν είναι απαραίτητο να έχουμε πάντα το άρωμα σήμα-κατατεθέν μας. Μπορούμε να έχουμε μια γκαρνταρόμπα αρωμάτων, από την οποία θα επιλέγουμε κάθε πρωί ή κάθε βράδυ αυτό που ταιριάζει με τη διάθεσή μας.

Πώς επιλέγω προϊόντα μαλλιών;
Ο τύπος των μαλλιών μας αποτελούσε κάποτε το βασικότερο κριτήριο επιλογής των προϊόντων για τα μαλλιά. Με τα χρόνια αυτό άρχισε να χάνει τη δυναμική του, καθώς στο προσκήνιο ήρθαν οι ανάγκες των μαλλιών, όπως η λάμψη, η προστασία του χρώματος, ακόμη και η αντιγήρανση. Ο συνδυασμός των δύο (τύπος + ανάγκες) σε ένα προϊόν, αποτελεί τον πιο εξειδικευμένο τρόπο επιλογής, φτάνοντας σε μια ένωση δυνάμεων που καθιστά την περιποίηση της τρίχας μια καλά μελετημένη υπόθεση.
Ο κομμωτής μας μπορεί να μας βοηθήσει αρκετά στο να αναγνωρίσουμε τις ιδιαιτερότητες της τρίχας μας και να μας καθοδηγήσει προς το σωστό προϊόν, ακόμη και αν τελικά αγοράσουμε ένα αντίστοιχο από φαρμακείο ή σουπερμάρκετ, και όχι από επαγγελματική σειρά. Άλλωστε, λίγες μόνο δοκιμές αρκούν για να μας αποδείξουν αν βρήκαμε όντως το κατάλληλο προϊόν.
Ακόμη και αν ψωνίζουμε αρκετά online, μπορούμε μέσα από τις περιγραφές να βρούμε αυτό που πλησιάζει στο δικό μας ιδανικό σαμπουάν, κοντίσιονερ, μάσκα ή προϊόν styling. Ενώ τα δείγματα και τα δώρα που έρχονται συνήθως μαζί με τις αγορές, θα μας δώσουν μικρές ποσότητες μεγάλης αξίας για την τελική επιλογή του προϊόντος που μας ταιριάζει.



Abbvie
GSK