Photo Beauty: Η ομορφιά στην εποχή των selfies | Ομορφιά - planbemag.gr
Plan Be Mag
Ομορφιά

Photo Beauty: Η ομορφιά στην εποχή των selfies

Selfies, stories, posts: Η ζωή μας γυρνάει γύρω από μια φωτογραφία που απαιτεί από εμάς τελειότητα, αψεγάδιαστη όψη και πολλά likes. Είστε έτοιμοι να κάνουμε μια digital βουτιά στο τι σημαίνει “ομορφιά” στην εποχή της κάμερας; 

Γράφει η Άρτεμις Καράγιαννη

Ζούμε στην εποχή της εικόνας και όποιος τολμήσει να πει το αντίθετο, αυτομάτως χάνεται από τα χρονολόγια των εκάστοτε influencers, καταδικάζεται σε λίγους followers και σε μηδαμινές κινήσεις αρεσκείας από τους “φίλους” του στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η social media πολιορκία που λαμβάνει χώρα γύρω μας έχει αλλάξει ριζικά τους κανόνες και τους ρυθμούς της καθημερινότητάς μας, με αποτέλεσμα να έχουν επηρεαστεί αρκετοί τομείς της ζωής μας. Ένας από αυτούς είναι και ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε την εικόνα μας και προσεγγίζουμε την ομορφιά μας.
Ας δούμε, λοιπόν, πώς έχουν αλλάξει οι κανόνες και τα δεδομένα στον τομέα της περιποίησης και του μακιγιάζ, αφού πρώτα αφήσουμε μια καρδούλα κάτω από το σχόλιο “Κούκλα!”, που μας έφερε ένα βήμα πιο κοντά στην ψηφιακή αποδοχή.

Skin to Skin
Μια selfie, μια κοντινή φωτογραφία, ένα story, όλα έχουν ως πρωταγωνιστή το δικό μας πρόσωπο, το οποίο οφείλει να είναι άψογο. Όσο και να αφήνουμε τα φίλτρα να κάνουν την ανεκτίμητη δουλειά τους, ο καμβάς είναι σημαντικός, και αυτό δεν αλλάζει. Η επιδερμίδα μας πρέπει να είναι άψογη, ώστε να “γράφει” όσο το δυνατόν πιο όμορφα στον φακό και να μη χρειάζεται τεχνικές παρεμβάσεις για να δείχνει όμορφη. Μην ξεχνάμε ότι, στην digital εποχή που διανύουμε, όσο πιο ψηφιακά κάνουμε τα πράγματα, τόσο μεγαλώνει μετά από λίγο η ανάγκη να γυρνάμε στο φυσικό. Οπότε, δεν θα αργήσει η στιγμή που το #nofilter (η ένδειξη, δηλαδή, ότι δεν έχει μπει κανένα φίλτρο στη φωτογραφία μας) θα γίνει ανεκτίμητη.
Τι οφείλουμε, λοιπόν, να κάνουμε για να έχουμε μια άψογη επιδερμίδα, ποζάροντας μπροστά στην κάμερα του κινητού μας;
Μπορεί οι εποχές να έχουν αλλάξει, οι βασικοί κανόνες ομορφιάς, όμως, παραμένουν οι ίδιοι. Ο καθημερινός, σωστός και στοχευμένος καθαρισμός είναι το Α και το Ω για κάθε εποχή, κάθε ηλικία και κάθε μέσο που αποτυπώνει την ομορφιά. Γι’ αυτό, είναι παραπάνω από σημαντικό να επιλέξουμε μια καθημερινή φροντίδα ομορφιάς που θα μας βοηθάει να κοιμόμαστε με πεντακάθαρη επιδερμίδα και να ξυπνάμε με ακόμη πιο λαμπερή όψη, έτοιμη για τα πρώτα πρωινά κλικ!
Φυσικά, η ενυδάτωση είναι πάντα απαραίτητη, γι’ αυτό και η ενυδατική μας κρέμα πρέπει να είναι πάντα παρούσα στην πρωινή μας ρουτίνα. Ο ήλιος μπορεί να είναι το καλύτερο φως για την επιδερμίδα μας και να “καίει” όλες τις λεπτομέρειες που δεν θέλουμε, αλλά μας επιβαρύνει κιόλας, αν δεν έχουμε φροντίσει να προετοιμαστούμε για να τον αντικρίσουμε. Αυτός είναι και ο λόγος που το αντηλιακό μας γίνεται ακόμα πιο απαραίτητο στην εποχή των social media.
Μια νέα γενιά προϊόντων που έρχονται να αλλάξουν τα δεδομένα της περιποίησης και έχουν δημιουργηθεί από την ανάγκη να βγαίνουμε άψογες στις φωτογραφίες, είναι όλα αυτά τα προϊόντα περιποίησης που “θολώνουν” τις ατέλειες. Serum και κρέμες με ειδικές συνθέσεις καταφέρνουν, με τα κατάλληλα συστατικά, να δημιουργήσουν έναν καμβά πάνω στον οποίο θα χτίσουμε την υπόλοιπη περιποίηση και το μακιγιάζ μας, απαλλαγμένες από σπυράκια, κηλίδες και σημάδια! Τα προϊόντα αυτά τα λατρεύουν οι star των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ορκίζονται σε αυτά, αφού τα τεστάρουν πρώτα σε μια selfie.

Make-me-up!
Αν κάποιο στάδιο ομορφιάς είναι απόλυτα συνδεδεμένο με τη φωτογραφία, αυτό είναι το μακιγιάζ. Δεν νοείται επιτυχημένη φωτογράφιση χωρίς το σωστό μακιγιάζ, εκτός κι αν έχουμε να κάνουμε με περιπτώσεις που θέλει κανείς να απαθανατίσει μια καθημερινή σκηνή όπου το μακιγιάζ δεν είναι προϋπόθεση, όπως π.χ. στην παραλία ή στο πρωινό ξύπνημα, εκεί που τα διάφορα hashtags (#nomakeup #wokeuplikethis) έρχονται να δικαιολογήσουν τυχόν ατέλειες. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, όμως, έχουμε να κάνουμε με προσπάθεια για άψογο μακιγιάζ, φωτοσκιάσεις, χρώματα που κολακεύουν και τεχνικές που απογειώνουν μια λήψη – είτε αυτή είναι ερασιτεχνική, είτε επαγγελματική.
Ο πρώτος και βασικότερος κανόνας είναι η τέλεια επιδερμίδα που, στην περίπτωση της φωτογραφίας, διαφέρει λίγο από την τελειότητα που θέλουμε να επιτύχουμε σε μια κατ’ ιδίαν συνάντηση. Πιο συγκεκριμένα, και ειδικά όταν πρόκειται για φωτογραφία με έντονο φυσικό ή τεχνητό φως, είναι απαραίτητο να δώσουμε στο μακιγιάζ μας περισσότερη ένταση, καθώς το φως “καίει”, μας κάνει να φαινόμαστε χλωμές και δεν αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά μας. Η παρέμβαση του μακιγιάζ έρχεται να σώσει αυτή την κατάσταση και να μετατρέψει την ένταση του φωτός σε όπλο που χρησιμοποιείται για να κάνει μια φωτογραφία ακόμη καλύτερη. Σε αυτήν την περίπτωση, πρέπει να ανακαλύψουμε το foundation που μας ταιριάζει άψογα, καλύπτει τις ατέλειες και δίνει μια όψη αψεγάδιαστη στην επιδερμίδα μας. Πάνω σε αυτόν τον καμβά μπορούμε να “ζωγραφίσουμε” όλα τα υπόλοιπα που θα μας χαρίσουν την πιο… φωτογραφίσιμη όψη.
Χρήσιμες είναι οι περίφημες φωτοσκιάσεις (διεθνώς “contouring”), μια τάση στο μακιγιάζ που απογειώθηκε όσο η φωτογραφία έπαιρνε “τα πάνω της” λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το contouring, ουσιαστικά, έχει ως σκοπό να χρησιμοποιήσει ανάλογα τις σκιάσεις και τους φωτισμούς, ώστε να δώσει τα απαραίτητα κοψίματα και τονισμούς, αντίστοιχα, και να δημιουργήσει μια πιο ελκυστική εικόνα του προσώπου μας.
Ενώ έχουν ακουστεί πολλά για τη συγκεκριμένη τεχνική, στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται να κάνει κανείς τίποτα το εξωφρενικό για να εκμεταλλευτεί τα αποτελέσματά της. Αρκεί να δώσει βάθος στα μάγουλα, να τονίσει τα ζυγωματικά, να “κόψει” το μέγεθος της μύτης και να αναδιαμορφώσει πιγούνι και μέτωπο, χρησιμοποιώντας στα πιο βαθιά σημεία τις σκιές και στα υπόλοιπα τις λάμψεις. Τα προϊόντα της αγοράς είναι πλέον πολύ προηγμένα, κατάλληλα για κάθε σχήμα προσώπου, ενώ η ψηφιακή εποχή μάς παρέχει video-οδηγούς για contouring χωρίς λάθη, όπως ταιριάζει στις instaphotos των πιο επιτυχημένων accounts.
Μια ακόμη “ανάγκη” που έχει προκύψει μέσα από αυτές τις digital συνθήκες είναι και το highlighting. Οι γνωστές γυαλάδες αποτελούν την πιο αγαπημένη τάση στην πραγματική και στη social media ζωή μας, καθώς κάνουν σημεία, όπως τα ζυγωματικά, τη μύτη, τα κόκκαλα των φρυδιών μας, να λάμπουν κάτω από τα φώτα και να προσφέρουν όψη υγείας και νεανικότητας. Ειδικά όταν υπάρχει φακός, τα highlighters κρίνονται απαραίτητα και δημιουργούν ένα γοητευτικό λαμπερό παιχνίδισμα που τόσο αρέσει σε άνδρες και γυναίκες, που χαρίζουν απλόχερα τα likes τους.
Φυσικά, όπως συμβαίνει και με όλα τα παραπάνω, η υπερβολή δεν είναι επιθυμητή, καθώς το αποτέλεσμα του highlighting δεν είναι πάντα εμφανές με την πρώτη ματιά στον καθρέφτη μας. Γι’ αυτό καλό είναι να κάνουμε ένα τεστ με μια φωτογραφία πριν ανεβάσουμε τελικά αυτή που επιθυμούμε ή δούμε την παρέα μας από κοντά.

Follow Hair
Τα μαλλιά δεν έπαψαν ποτέ να είναι σύμβολο θηλυκότητας και ομορφιάς, ακόμα και όταν η ψηφιακή εποχή δεν ήταν καν ιδέα. Πόσω μάλλον τώρα, που η κάθε στιγμή μας μπορεί να αποτυπωθεί με μια κάμερα και που η μάχη μεταξύ της καλύτερης εικόνας είναι συνεχώς εν εξελίξει.
Για να θεωρούνται φωτογραφίσιμα και αξιοζήλευτα, τα μαλλιά της εποχής των social media πρέπει να έχουν ένα βασικό χαρακτηριστικό: Υγιή Λάμψη. Ακόμα και αν τα φίλτρα βελτιώνουν ριζικά την εικόνα της τρίχας μας, είναι αδύνατον να δώσουν ζωντάνια υγείας και λάμψη φροντίδας στα μαλλιά μας, αν τα ίδια δεν τα έχουν ως χαρακτηριστικά τους. Το γεγονός, λοιπόν, πως θέλουμε να αποτυπώνονται άψογα σε κάθε πιθανό κλικ, κάνει ακόμη πιο σοβαρή την αποστολή μας για τη σωστή φροντίδα τους.
Μην ξεχνάμε ότι το χρώμα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε όλη αυτή τη διαδικτυακή ιστορία, γι’ αυτό πρέπει πάντα να του δίνουμε τη σημασία που πρέπει, ακόμα και αν ένα πιο σκούρο φίλτρο κρύβει τη λευκή ρίζα ή μας φέρνει πιο κοντά στο τέλειο για εμάς χρώμα.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε, άλλωστε, ότι μια τέλεια φωτογραφία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μια μικρή επιτυχία για το digital προφίλ που θέλουμε να βγάλουμε προς τα έξω. Πρέπει, όμως, να είμαστε σίγουροι πως, όταν τελικώς κάποιος μας συναντήσει από κοντά, δεν θα… απορήσει με τη διαφορά αυτού που είδε στην οθόνη του και αυτού που βλέπει μπροστά του!