Όταν μάς κατακλύζουν συνεχώς σκέψεις
7 tips για… καθαρό μυαλό

Οι «τρελοί» ρυθμοί της καθημερινότητάς μας, οι υποχρεώσεις, η επικαιρότητα, η πανδημία και πολλά άλλα «συνοδά» γεγονότα, είναι πιθανό να κρατούν το μυαλό μας διαρκώς απασχολημένο με αρνητικές σκέψεις για το παρόν και το μέλλον. Με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να αδειάζουμε το μυαλό μας από αυτή την υπερπληθώρα σκέψεων, για το… δικό του, και για το δικό μας, καλό;  

1. Παίρνουμε μια βαθιά ανάσα.«Δραπετεύουμε» σε ένα ήσυχο σημείο του σπιτιού. Καθόμαστε και χαλαρώνουμε λαιμό και ώμους. Τοποθετούμε το ένα χέρι στην καρδιά και το άλλο στην κοιλιά. Εισπνέουμε και εκπνέουμε από τη μύτη, δίνοντας προσοχή στο πώς κινούνται το στήθος και το στομάχι μας. Επαναλαμβάνουμε αυτήν την άσκηση όποτε έχουμε σκέψεις γεμάτες… αγωνία.

2. Διαλογιζόμαστε.Εάν «το ‘χουμε», προχωράμε την αναπνοή λίγο παραπέρα και αφιερώνουμε χρόνο σε διαλογισμό. Ο διαλογισμός θα μας βοηθήσει να στραφούμε «προς το μέσα μας» και να καθαρίσουμε το μυαλό μας από την πολλή… βαβούρα.

3. Μένουμε «παρόντες».Αν ο διαλογισμός δεν είναι για εμάς, μπορούμε να προσπαθήσουμε να είμαστε «συνειδητοί» σε οτιδήποτε κάνουμε. «Κλείνουμε την πόρτα» στις σκέψεις μας και απολαμβάνουμε αυτό που συμβαίνει «εδώ και τώρα», είτε πρόκειται για ένα γεύμα, μια συζήτηση, έναν περίπατο, ή οποιαδήποτε ενασχόληση μας ευχαριστεί.

4. Λέμε «στοπ» στον καταιγισμό σκέψεων με έναν αντιπερισπασμό.Ένα νέο χόμπι, ένα άθλημα, ή απλώς μια νέα καθημερινή δραστηριότητα, όπως η μαγειρική, το τζόκινγκ, η ζωγραφική και πολλά άλλα, μπορούν να μας αποσπάσουν την προσοχή από τις έννοιες μας.

5. Αναγνωρίζουμε τις αρνητικές σκέψεις.Μια καλή ιδέα είναι, σταδιακά, να αναπτύξουμε έναν μηχανισμό αναγνώρισης και διαχείρισης των αρνητικών σκέψεων. Στην αρχή, αξιοποιούμε ένα σημειωματάριο, στο οποίο συνοπτικά θα καταγράφουμε τις σκέψεις μας αυτές, ποιες περιστάσεις τις πυροδότησαν και, στη συνέχεια, πώς τις αντιμετωπίσαμε, προσπαθώντας να βελτιωνόμαστε κάθε φορά.

6. Λαμβάνουμε δράση.Πολλές φορές οι σκέψεις που μας «επισκέπτονται» επανειλημμένα είναι όσες αφορούν ζητήματα που έχουν «βαλτώσει». Εφόσον, λοιπόν, «καταστρώσουμε» ένα πλάνο δράσης και αντιμετωπίσουμε τις εκκρεμότητες που μας απασχολούν, είναι βέβαιο ότι δεν θα μας ξανά προβληματίσουν σύντομα!

7. Κάνουμε κάτι ωραίο για κάποιον άλλο.Η απόφαση να βοηθήσουμε κάποιον αγαπημένο μας, επίσης μπορεί να μας κινητοποιήσει με έναν δημιουργικό τρόπο και να μας γλιτώσει από την «αναμέτρησή» μας με την ατελείωτη ροή των σκέψεων στον νου μας.

Πηγές
https://www.healthline.com/health/how-to-stop-overthinking
https://www.psychologytoday.com/us/blog/what-mentally-strong-people-dont-do/201602/6-tips-stop-overthinking