Δήμος Χαριστέας: «Το online coaching είναι μια λύση ανάγκης, λόγω της κατάστασης»

Η καραντίνα επαναπροσδιόρισε για πολλούς την αξία της άσκησης. Για κάποιους έγινε ένας ιδανικός τρόπος εκτόνωσης από την πίεση και τον υποχρεωτικό εγκλεισμό. Για άλλους υπήρξε η μοναδική αφορμή για έξοδο από το σπίτι, ενώ δεν μπορούμε να αφήσουμε εκτός και όλους αυτούς που αγαπούσαν έτσι κι αλλιώς την άσκηση, σε επαγγελματικό ή ερασιτεχνικό επίπεδο, και δεν θα μπορούσε κανένα lockdown να τους απομακρύνει από την ανάγκη για διατήρηση ή ενίσχυση της φυσικής τους κατάστασης. Το online coaching έγινε της μόδας και στην Ελλάδα, λόγω των συνθηκών, και ο personal trainer, Δήμος Χαριστέας, μας λέει περισσότερα για την άθληση στα χρόνια της πανδημίας.

Συνέντευξη στον Θεόδουλο Παπαβασιλείου

_Από ποια ηλικία ξεκίνησες να ασχολείσαι πιο συστηματικά-επαγγελματικά με τον αθλητισμό;
Τον αθλητισμό τον ξεκίνησα συστηματικά από πολύ μικρή ηλικία. Το πρώτο μου επαγγελματικό συμβόλαιο στο ποδόσφαιρο το υπέγραψα στα 17 μου.

_Το ότι ο αθλητισμός είναι «οικογενειακή υπόθεση» –και αναφέρομαι στον αδελφό σου, Άγγελο Χαριστέα– επηρέασε τις αποφάσεις και τις επιλογές σου στο κομμάτι αυτό;
Σίγουρα η ενασχόληση του Άγγελου με τον αθλητισμό και η πρόοδός του μού έδωσαν το έναυσμα προς αυτή την κατεύθυνση. Αν και ήταν και δική μου επιλογή από πολύ νωρίς.

_Συμμετείχες και στο “Nomads”, το οποίο προβλήθηκε από τον AΝΤ1 πριν μερικά χρόνια. Σε αυτά τα παιχνίδια επιβίωσης, όπως είναι και το “Survivor” που επέστρεψε φέτος, αρκεί η καλή φυσική κατάσταση για «να τα βγάλεις πέρα» ή χρειάζονται και άλλα πράγματα;
Σίγουρα η καλή φυσική κατάσταση είναι καθοριστικής σημασίας σε αυτά τα παιχνίδια επιβίωσης. Ωστόσο, ζώντας όλη αυτή την εμπειρία, διαπίστωσα ότι το ψυχολογικό κομμάτι, το πείσμα και η θέληση είναι αυτά που σου δίνουν τη δύναμη να προχωρήσεις.

_Αφήνει “κατάλοιπα”, τόσο σωματικά, όσο και ψυχικά, μια τέτοια εμπειρία; Εσύ θα συμμετείχες ξανά σε κάτι αντίστοιχο;
Υπάρχουν σημάδια στο σώμα μου από χτυπήματα και τραυματισμούς που δεν πρόκειται να φύγουν ποτέ! Ψυχικά, νιώθω πολύ ευγνώμων που έζησα αυτή τη μοναδική εμπειρία. Όσο για το αν θα συμμετείχα ξανά σε κάτι αντίστοιχο, θα το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά.

_Να περάσουμε τώρα λίγο στις αλλαγές που έφερε ο κορονοϊός στις ζωές όλων. Πώς επηρεάστηκε το δικό σου επάγγελμα;
Το δικό μου επάγγελμα επηρεάστηκε όσο κανένα. Ήμασταν αυτοί που κλείσαμε πρώτοι και ανοίξαμε τελευταίοι – αν και είμαστε ένας τομέας που μόνο θετικά μπορεί να επηρεάσει αυτήν την κατάσταση.

_Πόσο σημαντικό είναι, θεωρείς, να προσπαθεί κάποιος, έστω και στοιχειωδώς, να γυμνάζεται αυτή την περίοδο;
Είναι πολύ σημαντικό να γυμναζόμαστε αυτή την περίοδο. Η γυμναστική θα μας ωφελήσει τόσο σωματικά, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό μας σύστημα, όσο και ψυχολογικά.

_Η καραντίνα έδωσε ώθηση και στην Ελλάδα στην online άθληση. Έχει τα ίδια αποτελέσματα με την άθληση σε ένα γυμναστήριο, ένα γήπεδο κ.λπ.;
Όντως, η καραντίνα έδωσε μια ώθηση στην online γυμναστική, αλλά σίγουρα δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να καλύψει τη διά ζώσης επαφή προπονητή και ασκούμενου.

_Τα online μαθήματα απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες ή υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί;
Ναι, απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες, μηδενός εξαιρουμένου.

_Υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος για μικροτραυματισμούς, δεδομένου ότι δεν είναι εκεί, δίπλα στον αθλούμενο, ο personal trainer για να του δείξει ακριβώς τι να κάνει ή τι να αποφύγει;
Ναι, υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος, γιατί ίσως δεν μπορούμε με απόλυτη ακρίβεια να τοποθετήσουμε και να κρατήσουμε τον ασκούμενο σε σωστή θέση. Και, γι’ αυτό, πάντα επιλέγουμε με προσοχή τις ασκήσεις που θα γίνουν.

_Θεωρείς ότι το online coaching είναι κάτι που θα μείνει και μετά το τέλος της πανδημίας ή «μόδα είναι, θα περάσει»;
Το online coaching είναι μια λύση ανάγκης, λόγω της κατάστασης. Δεν πιστεύω ότι μετά το τέλος της πανδημίας θα συνεχίσει να υπάρχει, ίσως να παραμείνει σε πολύ μικρό βαθμό. Αυτό όμως που σίγουρα θα υπάρχει, κατά τη γνώμη μου, είναι το personal training.

_Υπάρχουν κάποια tips, κάποιες προτάσεις για άθληση στο σπίτι, ή και εκτός, μέσα στα επιτρεπτά όρια πάντα, που θα μπορούσες να μας δώσεις τόσο για αρχάριους, όσο και για πιο προχωρημένους;
Όσον αφορά την άθληση στο σπίτι, θα μπορούσαν να κάνουν απλές ασκήσεις κοιλιακών, κάμψεις, καθίσματα, προβολές, που είναι πιο ασφαλείς και μπορούν να τις εκτελέσουν χωρίς επίβλεψη.
Αν επιθυμούν να αθληθούν εκτός σπιτιού, τότε οι καλύτερες λύσεις είναι το τρέξιμο, το γρήγορο περπάτημα και το ποδήλατο. Γενικά, προτείνω να εντάξουν την κίνηση στην καθημερινότητά τους, ακόμα και αν αυτό σημαίνει να χρησιμοποιήσουν τις σκάλες αντί του ασανσέρ.

_Και κάποιες διατροφικές συμβουλές, ώστε να ενισχυθεί η προσπάθεια αυτή;
Κάντε τη συστηματική γυμναστική και τη σωστή διατροφή τρόπο ζωής. Αυξήστε τα φρούτα, τα λαχανικά, τις πρωτεΐνες και τα καλά λιπαρά, πιείτε πολύ νερό, ελαττώστε τους υδατάνθρακες, τις επεξεργασμένες τροφές, τη ζάχαρη και το αλκοόλ.

Ο Δήμος Χαριστέας (@dimos_charisteas) συνεργάζεται με το γυμναστήριο Fit O Clock (@fitoclock_gr) στις Σέρρες.



Abbvie