Ο Κωνσταντίνος, η Γεωργία, ο Θανάσης και ο Πάνος είναι μια ανήσυχη παρέα που χαρτογράφησε τη νύχτα, αναζητώντας καλύτερες μέρες στην Ελλάδα της κρίσης. Τέσσερις ταλαντούχοι start-uppers, με καινοτόμες ιδέες που καταφέρνουν να ξεχωρίζουν, να διακρίνονται και να μεταφέρουν ένα μήνυμα αισιοδοξίας, καθώς επιμένουν να δημιουργούν σε μια χώρα που έχει πάψει προ πολλού να ονειρεύεται, αλλά και να στηρίζει τους νέους ανθρώπους.
Συνεντεύξη στον Θεόδουλο Παπαβασιλείου
– Είστε παρέα, φίλοι, αρκετό καιρό;
Κωνσταντίνος: Εγώ με τη Γεωργία είμαστε αδέρφια, με τον Θανάση είμαστε φίλοι πάνω από 15 χρόνια, ενώ και με τον Πάνο έχουμε έρθει πολύ κοντά τα τελευταία 7 χρόνια. Αν δεν κάνεις startup με τους φίλους σου, τότε με ποιους; Προϋπόθεση για την ομαλή λειτουργία σε κάθε επιχείρηση είναι το καλό κλίμα, ο αλληλοσεβασμός και η κατανόηση. Εμείς, σαν έξτρα, είχαμε και αγάπη μεταξύ μας, οπότε το επόμενο βήμα και η ίδρυση της Olwyc ήρθε πολύ φυσικά.
– Η Olwyc είναι το πρώτο αποτέλεσμα της συνεργασίας σας ή προηγήθηκαν και άλλες απόπειρες που κάπου “κόλλησαν” στην πορεία;
Γεωργία: Ήταν το πρώτο για όλους. Όλοι είχαμε διαφορετικές καριέρες και κλάδους στους οποίους απασχολούμασταν, αλλά αυτή είναι η πρώτη μας απόπειρα για startup. Εγώ, βέβαια, συνεχίζω να εργάζομαι στον ιδιωτικό τομέα παράλληλα, το ίδιο και ο Πάνος, ενώ ο Κωνσταντίνος και ο Θανάσης άφησαν πίσω αυτό που έκαναν, για να ασχοληθούν full time με την Olwyc.
– Πώς προέκυψε η απόφαση να στοχεύσετε σε ένα app που αφορά τη νυχτερινή ζωή και τα parties στην Ελλάδα και τι ακριβώς προσφέρει στον χρήστη;
Πάνος: Υπήρχε ένα κενό στην αγορά, όχι τόσο του online booking, αλλά της ενημέρωσης. Δηλαδή θα βγω το βράδυ και θα πάω σε ένα μαγαζί που έχει πάρτι (όλα τα νυχτερινά μαγαζιά έτσι δουλεύουν πλέον), αλλά τι πάρτι είναι αυτό; Τι μουσική παίζει; Τι ηλικίες πηγαίνουν συνήθως; Υπάρχει κάποιο dress code; Ουσιαστικά, θέλαμε να χαρτογραφήσουμε τη νύχτα, να δώσουμε στον χρήστη όλες τις επιλογές, ώστε να διαλέξει αυτό που του ταιριάζει περισσότερο και να μπορέσει σαν conclusion να κάνει κάποια κράτηση. Όλες οι υπηρεσίες σιγά-σιγά αρχίζουν να γίνονται πιο tailor made – γιατί όχι και το nightlife;
Θανάσης: Η ιδέα ήταν του Κωνσταντίνου, που είναι ένας απίστευτα παρατηρητικός τύπος. Όλοι βγαίνουμε να διασκεδάσουμε, έτσι και εμείς. Η διαφορά είναι, όμως, ότι εκείνος παρατηρούσε, παρακολουθούσε, και τον Μάιο του 2016 μοιράστηκε μαζί μας την ιδέα του, προσδιόρισε τους ρόλους (μιας και κάποιοι από εμάς ήδη ήμασταν στον χώρο του nightlife), οπότε δεν το πολυσκεφτήκαμε ιδιαίτερα. Και κάπως έτσι ξεκινήσαμε!
– Κάποιος θα μπορούσε να πει, ενδεχομένως, πως μια τέτοια ιδέα θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία στην προ κρίσης Ελλάδα. Ότι, στην παρούσα περίοδο, τα πράγματα είναι πιο μαζεμένα και δύσκολα. Εσείς τι πιστεύετε;
Κωνσταντίνος: Είναι κάπου στη μέση η αλήθεια, και επαφίεται στον καθένα αν θα βλέπει το ποτήρι μισοάδειο ή μισογεμάτο. Ναι, σίγουρα η κρίση μπορεί να είναι αποτρεπτικός παράγοντας για μια τέτοια ιδέα. Από την άλλη, μπορεί να είναι και ευκαιρία. Εμείς προχωράμε πιστεύοντας ότι είναι ευκαιρία.
Συμφωνούμε απόλυτα ότι τα πράγματα είναι πιο “μαζεμένα”, γι’ αυτό πιστεύουμε ότι δίνουμε value στον χρήστη μας, δίνοντάς του όλες εκείνες τις απαραίτητες πληροφορίες –όπως επίσης και την πρόσβαση–, ώστε να μη ρισκάρει στις περιορισμένες μηνιαίες εξόδους του.
– Πώς πήρε σάρκα και οστά η ιδέα, δεδομένου ότι χρειάζεται και κάποια οικονομική στήριξη; Ποιοι στάθηκαν δίπλα σας και πίστεψαν σ’ εσάς;
Γεωργία: Δεν υπήρξε καμιά οικονομική υποστήριξη. Ξεκινήσαμε μόνοι μας, πληρώνοντας από την τσέπη αρκετά πράγματα (έναρξη εταιρείας, coding, κατοχύρωση σήματος κ.λπ.) και, φυσικά, βάζοντας πολλή προσωπική εργασία. Στην πορεία, αφού στήναμε όλο αυτό περίπου 5-6 μήνες, κάναμε αίτηση για το bootcamp του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου μετά από διάφορα mentoring sessions και workshops, μας ανακοίνωσε το ότι μας δέχεται να γίνουμε η 16η startup που θα φιλοξενούσε – μία από τις τρεις που πήρε εκείνη τη χρονιά, νομίζω.
Στην πορεία, και μέσα από διάφορα meetings από το networking του πανεπιστημίου, γνωρίσαμε απίστευτα αξιόλογους ανθρώπους, όπως ο κος Φώτης Δραγανίδης, CTO της Microsoft, που είναι και μέντοράς μας, όπως η κα Κατερίνα Πραματάρη, καθηγήτρια του ΟΠΑ, η οποία πλέον είναι και στο Uni.Fund, ο κος Περικλής Γκιόλιας, γενικός διευθυντής του Rise (πρώην MTV) που μας πίστεψε, και πλέον η Olwyc θα γίνει η 1η startup με δική της τηλεοπτική εκπομπή! Φυσικά, μεγάλη υποστήριξη πήραμε από τη WebFlow που πίστεψε σε εμάς από την πρώτη στιγμή και είχαμε μια φοβερή συνεργασία για το project management και το development. Δεν χρειάζονται λεφτά για να ξεκινήσει κάποιος μια startup. Χρειάζεται πλάνο, πολλή προσωπική εργασία, θυσίες από την προσωπική ζωή και μεράκι. Αν πιστεύεις πολύ σε αυτό που κάνεις, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα το μεταδώσεις αυτό και στους γύρω σου.
– Σε ποια φάση βρίσκεται τώρα η εφαρμογή; Από άποψη χρηστών, επέκτασης της λειτουργίας σε επιπλέον τομείς ή χώρες κ.λπ.
Θανάσης: Αυτήν τη στιγμή έχουμε πάνω από 2.000 χρήστες και πάνω από 830 που τη χρησιμοποιούν σε εβδομαδιαία βάση για ενημέρωση, κρατήσεις κ.λπ. Έχουμε 87 venues και περίπου 300 καταχωρημένα πάρτι (καλοκαιρινά/χειμερινά). Επίσης, υπάρχει πλέον ένα μεγάλο alliance με την UBER για το κομμάτι των μετακινήσεων στα πάρτι, γιατί είμαστε υπέρμαχοι του drink responsibly, και το προμοτάρουμε αυτό πολύ δίνοντας μάλιστα 10 ευρώ έκπτωση στους νέους χρήστες της UBER, απλά και μόνο βάζοντας τον κωδικό OLWYCGR στις προσφορές, ανεξάρτητα εάν έχουν κατεβάσει το app της Olwyc. Είμαστε ΟΚ αν σκεφτείς ότι είμαστε λίγο πάνω από 1 χρόνο ως εταιρεία, ενώ παράλληλα τρέχουν και άλλα προτζεκτ, όπως η τηλεοπτική εκπομπή που στήνουμε στο Rise, ο Κωνσταντίνος με τη Γεωργία έτρεχαν με το MyLayover, όλα αυτά συντέλεσαν στο να μην έχει εκτοξευτεί, όπως περιμέναμε. Αλλά είμαστε αρκετά καλά εδώ που είμαστε, βλέποντας φυσικά και τι γίνεται στις άλλες startup, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, το ελληνικό περιβάλλον κ.λπ.
– Και δεν μείνατε εκεί. Η πρόταση που καταθέσατε στον διαγωνισμό καινοτομίας “The Digital Gate ΙΙ: Airport Innovation Challenge”, του Αεροδρομίου “Ελευθέριος Βενιζέλος”, ξεχώρισε και βραβεύτηκε. Τι ακριβώς είναι το The Layover Experience;
Γεωργία: Το MyLayover είναι το 2ο παιδί μας. Μια ιδέα που είχαμε από κοινού με τον Κωνσταντίνο, την οποία κατεβάσαμε στον διαγωνισμό του Αεροδρομίου και πήρε την 1η θέση στον τομέα Traveller’s Experience.
Πρόκειται για μια αληθινά καινοτόμα υπηρεσία που αφορά τους transit travellers, αυτούς που έχουν πάνω από 6 ώρες layover (ή stopover) στην Αθήνα, και έχει ως σκοπό, αυτές τις λίγες ώρες που θα τις περνούσαν στους χώρους του αεροδρομίου, να γνωρίσουν την πόλη μας και τη χώρα μας με έναν αυθεντικό τρόπο, ακριβώς όπως οι Έλληνες. Με λίγα λόγια, θέλουμε να κάνουμε disrupt το industry των αεροδρομίων και να κερδίζουμε travellers για το “Ελευθέριος Βενιζέλος” και την Αθήνα κατ’ επέκταση – όχι κοιτώντας πώς θα τους εγκλωβίσουμε μέσα στο αεροδρόμιο, αλλά πώς θα τους βγάλουμε έξω.
– Πώς ήταν η εμπειρία αυτή;
Γεωργία: Ήταν μια πολύ δυνατή εμπειρία, μιας και μιλάμε για έναν διαγωνισμό που κράτησε 9 μήνες. Είχε πολλά στάδια, από τους 160 περάσαμε στους 30, από εκεί στους 8 φιναλίστ και, τελικά, ήμασταν στους 3 τελικούς νικητές. Είχε πολλά workshop, πολύ mentoring από την ομάδα που έτρεξε τον διαγωνισμό… Γνωρίσαμε καταπληκτικούς ανθρώπους, όπως ο κος Κωνσταντίνος Γκόγκος, η κα Μαρία Μαυρογένη, η κα Ιωάννα Τραχανά. Έτσι, όλοι μαζί πλέον (MyLayover & Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών) στήνουμε κάτι που μοιάζει να είναι πολύ μεγάλο. Μαζί μας σε όλο αυτό είναι και οι Threenitas, που έχουν αναλάβει το development.
– Μια τέτοια πρόταση θα μπορούσε να έχει μεγάλη επιτυχία και σε μεγαλύτερες αγορές στο εξωτερικό. Κάνετε κάτι προς αυτή την κατεύθυνση; Πόσο εύκολο είναι να διεισδύσετε σε αυτές;
Κωνσταντίνος: Ναι, είναι κάτι που το βλέπουμε, μιας και το scalability του MyLayover είναι τεράστιο. Αυτή τη στιγμή, το στήνουμε για το αεροδρόμιο της Αθήνας και, ιδανικά, θέλουμε μέχρι Δεκέμβριο του 2018 να έχουμε μπει και σε αλλά αεροδρόμια (όπως π.χ. το νέο αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης). Μέσω του networking του αεροδρομίου, ήδη έχουμε ξεκινήσει επαφές και με αεροπορικές εταιρείες, ώστε να είναι μία επιπλέον υπηρεσία για τις πτήσεις με ανταπόκριση.
Έχουμε προϊόν, έχουμε φοβερή ομάδα, έχουμε το proof of concept από το “Ελευθέριος Βενιζέλος”, την υποστήριξη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), οπότε, όπως καταλαβαίνετε, μας αντιμετωπίζουν αρκετά σοβαρά. Και με την κατάλληλη επιχορήγηση, θα έρθει πολύ γρήγορα το expansion.
– Πώς είναι η ζωή ενός start-upper ειδικά και ενός νέου ανθρώπου που θέλει να κάνει πράγματα γενικά στην Ελλάδα της κρίσης;
Πάνος: Δεν διαφέρει η ζωή μας από τους άλλους νέους της ηλικίας μας. Είμαστε από 32 έως 34, πάνω-κάτω συνομήλικοι, με τις ίδιες ανησυχίες και προβλήματα με τους υπόλοιπους συνομήλικους της χώρας μας. Απλά διάφορες καταστάσεις στη ζωή μας, προσωπικά βιώματα και φιλόδοξοι στόχοι, μας έχουν πεισμώσει αρκετά, ώστε να πετύχει όλο αυτό.
Σίγουρα υπάρχουν οι γραφειοκρατικές δυσκολίες, υπάρχουν εμπόδια, υπάρχει μηδαμινή υποστήριξη από το κράτος – και το αστείο είναι ότι μιλάμε για καινοτομία, κάτι στο οποίο θα έπρεπε να δώσουμε βάρος σαν Ελλάδα, μιας και δεν έχουμε βαριά βιομηχανία. Δεν καθόμαστε να κλαίμε τη μοίρα μας, όμως, ούτε το βάζουμε κάτω. Θα παλέψουμε και μέσα στην κρίση, και θα τα καταφέρουμε. Τόσο απλά.
– Είπατε ποτέ ή σκεφτήκατε “τα παρατάμε όλα και φεύγουμε, δεν έχει μέλλον εδώ”;
Κωνσταντίνος: Ούτε στιγμή. Εδώ γεννηθήκαμε, εδώ μεγαλώσαμε, εδώ ζούμε. Σε αυτήν τη χώρα έχει γίνει σύνθημα από πολιτικούς και μη “τα καλύτερα μυαλά μας φεύγουν έξω”. Σαν να μας λένε, μες στη μούρη μας, ότι εμείς που μένουμε εδώ είμαστε ό,τι να ’ναι. Μας πληγώνει λιγάκι, αλλά δεν το βάζουμε κάτω.
Και δεν είμαστε μόνοι μας. Μέσα από όλο αυτό, έχουμε γνωρίσει μηχανικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών, επιστήμονες, καθηγητές πανεπιστημίων… Αν αυτοί έχουν το σθένος να μη λένε ούτε στιγμή αυτό το “τα παρατάμε όλα και φεύγουμε, δεν έχει μέλλον εδώ”, παρόλο που έχουν και τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες, ε, δεν θα το πούμε εμείς!
– Ποια είναι τα πλάνα και οι σκέψεις σας για το άμεσο μέλλον;
Γεωργία: Αυτήν την περίοδο στήνουμε την εκπομπή στο Rise, κάτι που θεωρούμε θα μας βοηθήσει απίστευτα με το exposure, ενώ παράλληλα εγώ με τον Κωνσταντίνο τρέχουμε και το MyLayover.
Βήμα-βήμα προχωράμε για να χτίσουμε την Olwyc σαν brand, δουλεύοντας παράλληλα ώστε το MyLayover να ξεκινήσει τη λειτουργία του στο αεροδρόμιο.
Android App: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.olwyc
Who is Who
Η ομάδα αποτελείται από τους:
Κωνσταντίνο Διαμαντόπουλο, CEO και Founder, υπεύθυνο για το flow και τον σχεδιασμό UI/UX, απόφοιτο Γραφιστικής του ΑΤΕΙ Αθηνών
Πάνο Δάφνη, υπεύθυνο για το branding και το networking, ιδιοκτήτη του Dames στη Γλυφάδα και του Clown Dogs στο Κολωνάκι, με πάνω από 15 χρόνια εμπειρίας στον χώρο του nightlife
Γεωργία Διαμαντοπούλου, CFO της Olwyc, με πτυχίο από το Τμήμα Διοικητικών Επιστημών και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ), με μεταπτυχιακό στις Επιστήμες των Ευρωπαϊκών Σπουδών από το ΟΠΑ και συνδετικός κρίκος της ομάδας με το hub του ΟΠΑ του ACEin (Athens Center of Entrepreneurship & Innovation)
Θανάση Τσανέ, υπεύθυνο για το operational και την επικοινωνία με τα venues και ex-party host.
www.olwyc.com
ACEin: https://acein.aueb.gr/en/supported_teams-en/olwyc/
iOS App: https://itunes.apple.com/us/app/olwyc/id1186658136