Το Άρωμα
Επιλέγοντας την “προσωπική μας σφραγίδα”

Ολοκληρώνει την εμφάνισή μας και γίνεται το οσφρητικό σήμα κατατεθέν μας. Το άρωμα που χρησιμοποιούμε μας χαρακτηρίζει και γι’ αυτό θα πρέπει να φροντίσουμε να μάθουμε καλά και τα δικά του χαρακτηριστικά.

γράφει η Άρτεμις Καράγιαννη 

Το άρωμά μας αποτελεί την ταυτότητά μας, το οσφρητικό μας αποτύπωμα, την αίσθηση που θέλουμε να αφήνουμε σε κάθε πέρασμά μας. Πράγματι, δεν είναι λίγες οι φορές που συνδέουμε μια μυρωδιά με ένα πρόσωπο και που κάθε νότα της μας δημιουργεί συναισθήματα και συνειρμούς. Ενώ όλοι έχουμε ένα ή περισσότερα αρώματα στο σπίτι, τα οποία χρησιμοποιούμε σε διαφορετικές περιπτώσεις, λίγοι γνωρίζουμε κάτι παραπάνω γι’ αυτά, ακόμη και αν θεωρούμε ότι έχουμε κάνει καλή έρευνα πριν καταλήξουμε σε αυτά.
Αξίζει να δώσουμε λίγη περισσότερη προσοχή στο πιο ελκυστικό καλλυντικό μας, ώστε να το επιλέγουμε σωστά και να το διατηρούμε κατάλληλα μέσα στον χρόνο.

Ενδείξεις αρωμάτων: Αλήθεια, τι σημαίνουν;
Είστε στο αγαπημένο σας κατάστημα καλλυντικών ή περιηγείστε ηλεκτρονικά, για να δείτε τι νέο κυκλοφορεί στον κόσμο της αρωματοποιίας και συνεχώς πέφτετε πάνω στις “γνωστές-άγνωστες” ενδείξεις: Eau de Cologne, Eau de Toilette, Eau de Parfum, Parfum.
Οι συγκεκριμένες ονομασίες είναι πολύ γνώριμες στο άκουσμα, αλλά στην πραγματικότητα πολύ λίγος κόσμος γνωρίζει ποια είναι η σημασία τους και ποιος ο ρόλος τους στην τελική επιλογή μας για την αγορά ενός αρώματος. Η ένδειξη που συνοδεύει ένα άρωμα δεν είναι μόνο θέμα ονομασίας ή μάρκετινγκ, αλλά βασίζεται στη χημική σύσταση της αρωματικής σύνθεσης, εξυπηρετώντας και πιο πρακτικούς σκοπούς, πέρα από το να ξεχωρίζει εμπορικά ένα άρωμα από ένα άλλο μέσα στην ίδια οικογένεια. Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά:
Οι όροι Eau de Cologne, Eau de Toilette, Eau de Parfum και Parfum αφορούν την ποσότητα συγκέντρωσης των ελαίων μέσα σε ένα άρωμα. Όσο πιο υψηλή είναι η συγκέντρωση, τόσο πιο έντονο είναι ένα άρωμα, ενώ όσο χαμηλώνει η συγκέντρωση, τόσο πιο ανάλαφρο και αιθέριο είναι το οσφρητικό αποτέλεσμα.
• Σε μια σύνθεση Eau de Cologne ή EDC, έχουμε να κάνουμε με τη γνωστή κολόνια, την πιο ανάλαφρη πρόταση, με 2-5% αρωματικών ελαίων. Οι κολόνιες χαρακτηρίζονται από τη φρεσκάδα τους, γεγονός που προκύπτει από τη σύστασή τους. Είναι υπέροχη επιλογή για άνδρες που θέλουν να έχουν κομψότητα και ωραίο άρωμα, χωρίς απαραίτητα αυτό να συνοδεύεται από μεγάλη ένταση. Αυτός είναι και ο λόγος που συναντάμε συχνά τη σύνθεση της κολόνιας σε ανδρικές προτάσεις αρωμάτων.
• Τα Eau de Toilette ή EDT, από τα πιο δημοφιλή αρώματα στη βιομηχανία της ομορφιάς, έχουν περιεκτικότητα 4-10% σε αρωματικά έλαια. Είναι κατάλληλα για κάθε μέρα, πρωί και βράδυ, και για κάθε εποχή, καθιστώντας την κατηγορία τους την ευκολότερη από όλες τις υπόλοιπες της αρωματοποιίας. Ποτέ δεν είναι πολύ βαριά ή μη υποφερτά. Αντιθέτως, είναι δροσερά, φρέσκα, θηλυκά ή αρρενωπά, ολοκληρώνοντας την εμφάνισή μας χωρίς να τη “σκεπάζουν”.
• Προχωρώντας στον πίνακα της περιεκτικότητας, συναντάμε τα Eau de Parfum ή EDP, με τη συγκέντρωση σε αρωματικά έλαια να κυμαίνεται ανάμεσα σε 8% και 15%. Εδώ η ένταση και το βάθος είναι τα πιο χαρακτηριστικά σημεία, και οι νότες της σύνθεσης είναι πολύ δύσκολο να περάσουν απαρατήρητες από τους γύρω μας. Απευθύνονται σε όσους θέλουν να κάνουν πιο έντονη την παρουσία τους και να αφήνουν πίσω τους το αρωματικό τους στίγμα, ενώ ενδείκνυνται για πιο χειμερινές και βραδινές εμφανίσεις.
• Ακόμη περισσότερη ένταση συναντάμε στα Parfum, με συγκέντρωση 15-25%. Μερικές σταγόνες αρκούν για να κάνουν τη διαφορά και να δημιουργήσουν ατμόσφαιρα γύρω από την εμφάνισή μας. Απόλυτη ένταση, αξιοθαύμαστη διάρκεια και απόλυτη σύνδεση της παρουσίας μας με μια μυρωδιά που εμείς έχουμε επιλέξει να μας χαρακτηρίσει.

Οικογένειες αρωμάτων
Οδηγός για τη σωστή επιλογή
Η σύνθεση των αρωμάτων χωρίζεται σε νότες κορυφής, νότες καρδιάς και νότες βάσης. Ένα άρωμα αναδεικνύει κάποιες νότες όταν έρχεται σε επαφή με το δέρμα, έπειτα προχωράει στην καρδιά και καταλήγει στη βάση. Οι νότες είναι εκείνες που κάνουν τα αρώματα να κατατάσσονται σε διάφορες οικογένειες, βοηθώντας μας να επιλέξουμε πιο εύκολα αυτό που μας ταιριάζει.
Αν, για παράδειγμα, σε κάποια γυναίκα αρέσει το τριαντάφυλλο ή το γιασεμί, τότε θα πρέπει να επιλέξει από την οικογένεια των φλοράλ αρωμάτων, ενώ σε όσες αρέσει το σανδαλόξυλο ή ο κέδρος, θα πρέπει να αναζητήσουν μια επιλογή από τα ξυλώδη αρώματα.
Ωστόσο, ένα άρωμα δεν ανήκει μόνο σε μία οικογένεια, καθώς ένα φλοράλ άρωμα μπορεί να είναι και πουδρέ, ενώ ένα ξυλώδες μπορεί να είναι και οριεντάλ.
Όταν προσδιορίσουμε ποια οικογένεια μάς ταιριάζει περισσότερο, θα καταφέρουμε να καταλήξουμε σε πιο στοχευμένες προτάσεις, ανάμεσα στις δεκάδες επιλογές που υπάρχουν στην αγορά. Με τον τρόπο αυτό, θα καταφέρουμε να βρούμε το ιδανικό άρωμα για εμάς, που θα μας συνοδεύει τις μέρες και τις νύχτες μας.

Χρήσιμα tips
Για να δώσετε διάρκεια στο άρωμά σας, πρέπει να επιλέξετε τα σωστά σημεία για να το εφαρμόσετε. Αυτά είναι τα σημεία όπου αντανακλώνται οι χτύποι της καρδιάς, με αποτέλεσμα κάθε σφυγμός να πυροδοτεί τη μυρωδιά. Αυτός είναι και ο λόγος που σημεία, όπως πίσω από τα αυτιά ή στους καρπούς, είναι τα πιο δημοφιλή για την εφαρμογή του αρώματος. Ακόμη πιο αποτελεσματικά σημεία εφαρμογής θεωρούνται πλέον τα εσωτερικά των αγκώνων ή και των γονάτων, εάν θέλουμε εφαρμογή σε όλο το σώμα, καθώς εκεί η θερμοκρασία βοηθάει στο να διατηρείται η σύνθεση του αρώματος ζωντανή.
Μην τρίβετε τους καρπούς σας μετά την εφαρμογή του αρώματος. Αυτή η συνήθεια αλλοιώνει τις νότες και δεν αφήνει το άρωμα να αποδώσει όπως πρέπει.
✔ Όπως κάθε καλλυντικό, έτσι και το άρωμα θα πρέπει να φυλάσσεται σε δροσερό μέρος, μακριά από τον ήλιο, και φυσικά σε ασφαλές σημείο, όπου δεν υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης. Η σωστή διατήρηση του αρώματος εξασφαλίζει την απόδοσή του, ενώ βοηθάει στο να έχει το άρωμα μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Αυτό είναι σημαντικό για όσους επιλέγουν να έχουν γκαρνταρόμπα αρωμάτων και, άρα, αρώματα που δεν τελειώνουν μέσα σε λίγους μήνες.
Ένα πολύ ωραίο μυστικό που αφορά το άρωμα είναι η εφαρμογή του στο εσωτερικό της παλάμης, με αποτέλεσμα κάθε χειραψία που θα ανταλλάσσουμε να αφήνει πίσω της το δικό μας προσωπικό αποτύπωμα. Έτσι, όσοι μας έχουν συναναστραφεί θα μας θυμούνται ακόμη και όταν η τετ-α-τετ συνάντησή μας τελειώσει.



Abbvie
GSK
BMS