Είσαι αναβλητικός; Δες τι μπορείς να κάνεις… χωρίς άλλη αναβολή!

Κατά καιρούς, και ανάλογα με τις καταστάσεις που βιώνουμε, όλοι μας έχουμε μεταφέρει… «για αύριο» ή «από βδομάδα» σημαντικά καθήκοντα που μπορεί να αφορούν όλους τους τομείς της ζωής μας. Και είναι απολύτως φυσιολογικό, καθώς ο εγκέφαλός μας είναι έτσι «κατασκευασμένος», ώστε να αποφεύγει την… ταλαιπωρία και να αναζητά την ευχαρίστηση.
Ωστόσο, εάν η αναβλητικότητα «κυριαρχεί» στην καθημερινότητά μας, είναι πιθανό να μας επηρεάσει αρνητικά σε προσωπικό, κοινωνικό, επαγγελματικό και οικονομικό επίπεδο.

Συνήθως είμαστε αναβλητικοί επειδή…
…μας αρέσει η αδρεναλίνη: Αναβάλλουμε τα καθήκοντά μας για αργότερα επειδή απολαμβάνουμε την ένταση της τελευταίας στιγμής ή νιώθουμε ότι αποδίδουμε καλύτερα όταν δρούμε υπό πίεση.
…φοβόμαστε την αποτυχία: Αποφεύγουμε να κάνουμε κάτι επειδή φοβόμαστε τις αρνητικές συνέπειες που μπορεί να αντιμετωπίσουμε, εάν δεν τα καταφέρουμε.
…αποφασίζουμε δύσκολα: Αναβάλλουμε τα πράγματα επειδή δεν θέλουμε να παίρνουμε αποφάσεις και, κυρίως, επειδή δεν θέλουμε να αναλαμβάνουμε την ευθύνη για τις συνέπειες αυτών των αποφάσεων.

8 tips για να δράσουμε… τώρα!
Όταν πρόκειται για καθημερινά καθήκοντα, μπορούμε να χρησιμοποιούμε τις παρακάτω πρακτικές συμβουλές για να μην τα αναβάλλουμε:
1. Καθορίζουμε ακριβώς τι θέλουμε να κάνουμε: Συνήθως είμαστε πιο πρόθυμοι, όταν έχουμε στο μυαλό μας έναν ξεκάθαρο σκοπό.
2. Χωρίζουμε κάθε υποχρέωση σε μικρότερες και ευκολότερες στη διαχείριση: Όσοι τείνουν να αναβάλλουν, συνήθως κάνουν μεγάλης έκτασης σχέδια, ώστε να έχουν δικαιολογία όταν, τελικά, δεν κάνουν τίποτα! Οργανώνουμε, λοιπόν, τα καθήκοντά μας βήμα-βήμα και προσπαθούμε να τα εκτελούμε ξεκινώντας από το πιο δύσκολο.
3. Ορίζουμε μια ελάχιστη διάρκεια για την εκτέλεση κάθε επιμέρους καθήκοντος. Στη συνέχεια, αξιολογούμε πού βρισκόμαστε και αναπροσαρμοζόμαστε.
4. Προσφέρουμε στον εαυτό μας μια μικρή ανταμοιβή, όταν κάνουμε μικρή, αλλά σημαντική, πρόοδο προς την ολοκλήρωση μιας υποχρέωσης, προκειμένου να ενισχύσουμε τα κίνητρά μας.
5. Χρησιμοποιούμε υπενθυμίσεις: Για να μην… αφεθούμε στην αναβλητικότητα, σημειώνουμε τι έχουμε να κάνουμε ή ορίζουμε υπενθυμίσεις στο τηλέφωνό μας.
6. Προσπαθούμε να σκεφτόμαστε λιγότερο και να πράττουμε περισσότερο: Το να κατακλύζεται το μυαλό μας από αμφιβολίες και δεύτερες σκέψεις, δεν μας κάνει καλό, καθώς μας αποσπά από τη δράση!
7. Μένουμε μακριά από περισπασμούς: Κλείνουμε τα emails μας όταν δεν τα χρειαζόμαστε, σταματάμε να ελέγχουμε συνεχώς το τηλέφωνό μας και αφήνουμε το σερφάρισμα στα social media για αργότερα, όταν θα έχουμε εκτελέσει ό,τι αναλάβαμε.
8. Στο τέλος της ημέρας καταγράφουμε σε μια λίστα όλα εκείνα που καταφέραμε να επιτύχουμε, σε σχέση πάντα με τους στόχους που είχαμε θέσει, σε μια προσπάθεια περαιτέρω κινητοποίησης.



Abbvie