“Bridgerton”: Ο ρομαντισμός είναι ακόμα εδώ – και είναι μόδα

«Όλα επιτρέπονται στην αγάπη και τον πόλεμο. Αλλά κάποιες μάχες δεν έχουν νικητή. Αφήνουν πίσω μόνο πληγωμένες καρδιές, κάνοντάς μας να απορούμε αν το τίμημα άξιζε τη μάχη.»
– Λαίδη Γουίσλνταουν

της Γιώτας Χουλιάρα

Απρίλιος 1813, και η Δάφνη, η μεγαλύτερη από τις κόρες της οικογένειας Μπρίτζερτον, ετοιμάζεται να κάνει το επίσημο ντεμπούτο της στην αριστοκρατική κοινωνία του Λονδίνου και να παρουσιαστεί στη βασίλισσα. Το επόμενο διάστημα, ως νεαρή débutante, όπως αποκαλούσαν τις κοπέλες αριστοκρατικής καταγωγής που ήταν σε ηλικία γάμου, θα προσπαθήσει να βρει τον ιδανικό για εκείνη σύζυγο σε χορούς και εκδηλώσεις. Η Δάφνη δεν είναι η μόνη κοπέλα που προετοιμάζεται για γάμο, καθώς μια σειρά από νεαρές, συνοδευόμενες από τις μητέρες τους ή τους αδελφούς τους, στοιβάζονται στα σαλόνια της βρετανικής αριστοκρατίας, αναζητώντας τον έρωτα σε έναν υποψήφιο γαμπρό που θα συνδυάζει παράλληλα έναν τίτλο και περιουσία.
Καθώς στο ανοιξιάτικο βικτωριανό Λονδίνο στήνεται ένα ιδιότυπο ερωτικό γαϊτανάκι συνοικεσίων σε κάθε δημόσια εκδήλωση, δυο νέες αφίξεις έρχονται να ταράξουν τα ήρεμα νερά της αριστοκρατικής κοινωνίας: Η μυστηριώδης Μαρίνα Τόμσον, την οποία φιλοξενεί η οικογένεια Φέδερινγκτον, και ο γοητευτικός Σάιμον Μπάσετ, δούκας του Χέιστινγκς, ο οποίος, μετά τον θάνατο του πατέρα του, αναμένεται να αναλάβει επισήμως τον τίτλο του.
«Υπάρχει, άραγε, μεγαλύτερη πρόκληση για τις φιλόδοξες μητέρες του Λονδίνου από έναν ανύπαντρο δούκα;», αναρωτιέται η Κοινωνική Στήλη της Λαίδης Γουίσλνταουν, με τη φωνή της μοναδικής Τζούλι Άντριους, καθώς μας μεταδίδει τα κουτσομπολιά, αλλά και τα σκάνδαλα της αριστοκρατίας. Θυμίζοντάς μας την Κρίστεν Μπελ, τη φωνή της κουτσομπόλας στη διάσημη τηλεοπτική σειρά “Gossip Girl”, η Λαίδη Γουίσλνταουν με το εφημεριδάκι της, το Society Press, το οποίο λειτουργεί ως ένα ιδιότυπο newsletter της εποχής, ενημερώνει, δίνει τάσεις, στηλιτεύει, αλλά και αποκαλύπτει ό,τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια του αριστοκρατικού νυφοπάζαρου.
Καθώς, λοιπόν, οι φιλοδοξίες των νεαρών κοριτσιών για ένα καλό γάμο κρέμονται, ουσιαστικά, από όσα θα γράψει η μυστηριώδης Λαίδη στην εφημερίδα της, η Δάφνη και ο Σάιμον εξυφαίνουν ένα κόλπο που θα βοηθήσει και τους δυο: θα προσποιηθούν ότι φλερτάρουν μεταξύ τους, με σκοπό η Δάφνη να γίνει το αντικείμενο συζήτησης που θα τραβήξει τα αρσενικά βλέμματα, και ο Σάιμον να ξεφύγει από την ασφυκτική πίεση να παντρευτεί.
Όμως τίποτα σ’ αυτή τη ζωή δεν είναι πιο εύθραστο από την ανθρώπινη καρδιά, όπως αναφέρει στην εφημερίδα της η Λαίδη Γουίσλνταουν: Οι καρδιές της Δάφνης και του Σάιμον φαίνεται ότι δεν υπακούουν στη λογική της στημένης τους ιστορίας, χορεύοντας κυριολεκτικά στον ρυθμό του έρωτα. Καθώς οι δυο νέοι λικνίζονται αισθησιακά στις αριστοκρατικές χοροεσπερίδες, υπό τις κλασικές έγχορδες ενορχηστρώσεις γνωστών τραγουδιών της ποπ μουσικής, ο θεός έρωτας φτερουγίζει, και οι ιθύνοντες του Netflix δικαιώνονται για την επιλογή τους να μεταφέρουν στην οθόνη το πρώτο από τα οκτώ βιβλία της σειράς «Οικογένεια Μπρίτζερτον» της Τζούλια Κουίν.

Ποια είναι η Τζούλια Κουίν
Η Τζούλια Κουίν (Julia Quinn) γεννήθηκε το 1970 στη Νέα Υόρκη, αλλά έζησε για αρκετά χρόνια στην Καλιφόρνια, λόγω του διαζυγίου των γονιών της. Από μικρή λάτρευε τα βιβλία, και ιδιαίτερα τα ρομαντικά μυθιστορήματα, τα οποία διάβαζε μετά μανίας. Από τα αγαπημένα της ήταν η σειρά εφηβικής λογοτεχνίας “Sweet Valley High”, μια ρομαντική ιστορία με τις αισθηματικές περιπέτειες δυο δίδυμων κοριτσιών. Ο πατέρας της διαφωνούσε με τις αναγνωστικές επιλογές της και, μάλιστα, την είχε προκαλέσει να του αποδείξει ότι αξίζει να διαβάζει αυτά τα βιβλία. Η νεαρή Τζούλια δεν πτοήθηκε και προκειμένου να δείξει στον πατέρα της ότι ο χρόνος που αφιέρωνε στα ρομαντικά μυθιστορήματα δεν πάει χαμένος, άρχισε να γράφει.
Η αγάπη της για τη λογοτεχνία δεν μειώθηκε ούτε αφού αποφοίτησε από το Χάρβαρντ με πτυχίο στην Ιστορία της Τέχνης. Και ενώ ήταν έτοιμη να συνεχίσει τις σπουδές της στο Γέιλ, στον χώρο της Ιατρικής, διαπίστωσε ότι τα δύο πρώτα μυθιστορήματά της, “Splendid” και “Dancing At Midnight”, είχαν πουληθεί σε δημοπρασία – κάτι ασυνήθιστο για έναν αρχάριο και άγνωστο συγγραφέα. Αυτό της έδωσε ώθηση να συνεχίσει το γράψιμο και να αφιερωθεί αποκλειστικά στη συγγραφή ρομαντικών μυθιστορημάτων.
Εξάλλου, όπως έχει δηλώσει η ίδια, λατρεύει να καταρρίπτει τον μύθο ότι οι έξυπνες γυναίκες δεν διαβάζουν (ή δεν γράφουν) ρομαντικά μυθιστορήματα. Μάλιστα, το 2001, τον κατέρριψε εντυπωσιακά με την εμφάνισή της στο τηλεπαιχνίδι «Ο Πιο Αδύναμος Κρίκος», από όπου αποχώρησε κερδίζοντας 79.000 δολάρια!
Το 2010, η Julia Quinn κέρδισε το τρίτο της Βραβείο RITA μέσα σε μια τετραετία, και έγινε ένα από τα μόλις δεκαέξι μέλη του “Hall of Fame” των Συγγραφέων Ρομαντικών Μυθιστορημάτων των ΗΠΑ. Τα βιβλία της έχουν μεταφραστεί σε 29 γλώσσες, ενώ η ίδια είναι πρώτη στην κατάταξη των πιο ευπώλητων συγγραφέων στους New York Times.
Στη σειρά βιβλίων «Οικογένεια Μπρίτζερτον», μέσα από οκτώ βιβλία τα οποία εξελίσσονται στο Λονδίνο την εποχή της Αντιβασιλείας, η Κουίν εξιστορεί τις ιστορίες όλων των μελών της οικογένειας, στην προσπάθειά τους να βρουν τον έρωτα και να ευτυχήσουν.

«Ο Δούκας κι Εκείνη»
Αυτή η ευτυχία μοιράστηκε απλόχερα, όταν το Νetflix ανακοίνωσε πως 82 εκατομμύρια νοικοκυριά σε όλο τον κόσμο συντονίστηκαν για να παρακολουθήσουν τη σειρά τις πρώτες 28 ημέρες προβολής της, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, αλλά και την πολύ επιτυχημένη σειρά “The Witcher”. Θυμίζοντας κάτι μεταξύ «Περηφάνειας και Προκατάληψης» της Τζέιν Όστεν και του “Downton Abbey”, αλλά με τα κατάλληλα επαναστατικά στοιχεία που είχαμε συναντήσει στις «Μικρές Κυρίες» της Λουίζα Μέι Άλκοτ, η τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου στόχευσε ψηλά. «Αν θέλεις τον ήλιο και το φεγγάρι, πρέπει να στοχεύεις ψηλά», λέει η Ελοΐζ Μπρίτζερτον στον Μπένεντικτ, τον δεύτερο γιο της οικογένειας, ως αντανάκλαση της Τζο από τις «Μικρές Κυρίες».
Αυτό ακριβώς έκανε και το Netflix, όταν προσέλαβε την Αμερικανίδα τηλεοπτική παραγωγό Σόντα Ράιμς, γνωστή για τις παρεμβάσεις και την έντονη πολιτική σκέψη που εισάγει στις παραγωγές της, μαζί με τον επί χρόνια συνεργάτη της στο “Grey’s Anatomy”, Κρις βαν Ντούσεν. Έγιναν αλλαγές που θεωρήθηκαν ως κατάλληλο “αλατοπίπερο” που θα εκτόξευε τη σειρά, στοιχεία αφαιρέθηκαν ή προστέθηκαν, και έτσι βρεθήκαμε σε ένα διαφορετικό Λονδίνο, όπου λευκοί και μαύροι μοιράζονται τους αριστοκρατικούς τίτλους. Μάλιστα, στο τέταρτο επεισόδιο της σειράς, γίνεται λόγος για την αγάπη του λευκού βασιλιά προς τη μαύρη βασίλισσα, εξηγώντας πως οι μεικτοί γάμοι είναι κάτι συνηθισμένο.
Αυτό που ενδεχομένως να αγνοούν οι τηλεθεατές είναι ότι η ιδέα βασίστηκε στον μύθο για την αφρικανική καταγωγή της βασίλισσας Καρλότα ή Σαρλότ, η οποία ήταν σύζυγος του βασιλιά Γεωργίου Γ’ και βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιρλανδίας. Ιστορικοί πιστεύουν ότι η Σαρλότ είχε αφρικανικές ρίζες και μπορεί να θεωρηθεί ως η πρώτη Αφρικανή βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας. Πορτρέτα της εποχής παρουσιάζουν την Σαρλότ με πιο σκούρο τόνο δέρματος και σγουρά μαλλιά, καλλωπισμένα, και με καλυμμένα τα πιο έντονα χαρακτηριστικά της. Λέγεται, μάλιστα, πως ήταν απόγονος του βασιλιά Αλφόνσο Β’ της Πορτογαλίας και της ερωμένης του που είχε αφρικανική καταγωγή.

Έρχεται δεύτερος κύκλος
«Αγαπητοί αναγνώστες, είναι τιμή μου να το μοιραστώ μαζί σας: Η σειρά “Bridgerton” θα επιστρέψει επίσημα για μια δεύτερη σεζόν. Ελπίζω να έχετε αποθηκεύσει ένα μπουκάλι ραταφιά γι’ αυτή τη χαρμόσυνη στιγμή», ανέφερε χαρακτηριστικά η ανακοίνωση, η οποία κυκλοφόρησε με τη μορφή επιστολής της περιβόητης κουτσομπόλας της σειράς, Λαίδης Γουίσλνταουν. Μετά την τεράστια επιτυχία των οκτώ επεισοδίων της πρώτης σεζόν, η Λαίδη ενημέρωσε το φανατικό κοινό πως «το ασύγκριτο επιτελείο ηθοποιών της σειράς “Bridgerton” θα επιστρέψει σε στάδιο παραγωγής την άνοιξη του 2021».
Παράλληλα, ένα βίντεο μόλις 28 δευτερολέπτων, το οποίο εστίαζε στα τελευταία δευτερόλεπτα στον γοητευτικό Τζόναθαν Μπέιλι, αναρτήθηκε στον λογαριασμό της δημοφιλούς πλατφόρμας στο twitter, επιβεβαιώνοντας πως ο δεύτερος κύκλος θα αφορά τη ζωή του Άντονι Μπρίτζερτον, ο οποίος στον πρώτο κύκλο προδόθηκε από τον έρωτα.
Τα γυρίσματα θα γίνουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, θα κρατήσουν περίπου έξι μήνες και, όπως όλα δείχνουν, το 2022 η σεζόν θα είναι έτοιμη για το κοινό. Σύμφωνα με το δεύτερο βιβλίο της Τζούλια Κουίν, με τίτλο «Ο ιππότης που αγάπησε», βρισκόμαστε στον Απρίλιο του 1814, όπου ο περιζήτητος εργένης Άντονι Μπρίτζερτον αποφασίζει τελικά να παντρευτεί. Το µόνο εµπόδιο είναι η µεγαλύτερη αδελφή της µνηστής του, η Κέιτ Σέφιλντ, η πιο ενοχλητική γυναίκα που µπορεί κανείς να συναντήσει σε µια λονδρέζικη αίθουσα χορού. Η ραδιούργα δολοπλόκος εξοργίζει τον Άντονι µε την αποφασιστικότητά της να διαλύσει τον αρραβώνα, µα όταν κλείνει τα µάτια του τη νύχτα, η Κέιτ είναι η γυναίκα που στοιχειώνει τα όνειρά του…

Γιατί ο ρομαντισμός έγινε μόδα
Πολλοί αναρωτήθηκαν για την επιτυχία της σειράς, η οποία, πέρα από τα υπέροχα κουστούμια και τα λαμπρά σκηνικά, το μόνο που είχε να δώσει στους τηλεθεατές ήταν ένα… happy end. Δεν είναι λίγοι, βέβαια, εκείνοι που εκτιμούν πως η πανδημία συνέβαλε καθοριστικά στην τόση δημοτικότητά της.
Ωστόσο, φαίνεται πως η επιτυχία του “Bridgerton” θα ερχόταν με ή χωρίς την πανδημία, καθώς οφείλεται στην ανάγκη του τηλεοπτικού κοινού για ρομαντισμό. Ας μην παραβλέπουμε, ακόμα, πως η σειρά βασίστηκε στο είδος της ρομαντικής λογοτεχνίας, το οποίο σε παγκόσμιο επίπεδο στηρίζει εκδότες και συγγραφείς, αποτελώντας μια ιδιότυπη “βιομηχανία” πολλών δισεκατομμύριων. Πρόκειται για ένα είδος που, αν και, κατά καιρούς, έχει κατηγορηθεί ιδιαίτερα ως προϊόν υποκουλτούρας, έχει καταφέρει να επιβιώσει μέχρι τις μέρες μας. Ο λόγος είναι ότι όλοι (και ιδιαίτερα οι γυναίκες) ψάχνουμε για το όνειρο, για το πάθος και, στην τελική, για ένα τέλος που θα μας κάνει να ελπίζουμε πως η αγάπη υπάρχει.
Αυτό ακριβώς προσφέρει το “Bridgerton”: Τη σιγουριά του ευτυχισμένου τέλους των παραμυθιών. Διότι η Δάφνη δεν είναι τίποτε άλλο από μια Σταχτοπούτα που, πηγαίνοντας στον χορό, εγκαταλείπει στα πόδια του Δούκα την καρδιά της, αντί για το γυάλινο γοβάκι. Και η ιστορία τους, τελικά, δεν είναι τίποτε άλλο από την ιστορία αγάπης της Πεντάμορφης με το Τέρας, ανεξάρτητα από το ότι ο Σάιμον είναι ιδιαίτερα γοητευτικός στην όψη. Η καρδιά του μοιάζει παγωμένη, όπως ενός θηρίου, και μόνο η νεαρή Δάφνη καταφέρνει να τη ζεστάνει.
Η ιδέα ότι είναι θεμιτό να επιδιώκουμε το happy end απενοχοποίησε το κοινό και έδωσε το μήνυμα πως ο ρομαντισμός είναι ακόμα εδώ – και είναι μόδα.



Abbvie