TV Reloaded: Η τηλεόραση όπως παλιά! | Trend - planbemag.gr
Plan Be Mag
Trend

TV Reloaded: Η τηλεόραση όπως παλιά!

Μετά από ένα καλοκαίρι γεμάτο από ροζ φλαμίγκο, “Despacito” και Μαρίνα Σάττι στα ραδιόφωνα, το τηλεοπτικό φθινόπωρο είναι εδώ για να φέρει κάτι καινούριο στις οθόνες μας… ή, μήπως, όχι; Μήπως, τελικά, η τηλεόραση φέτος μας φανεί οικεία και τόσο, μα τόσο, γνώριμη;


της Κικής Κρικρή


Η τηλεοπτική σεζόν 2017-2018 αναμένεται παιχνιδιάρικη, γεμάτη ένταση, περιπέτεια και κακουχίες! Από τη μία, ένας ορυμαγδός τηλεπαιχνιδιών κάνει την εμφάνισή του, κυρίως στη μεσημεριανή και απογευματινή ζώνη, και υπόσχεται στους τηλεθεατές ώρες γεμάτες κέφι, ανεμελιά, κέρδη και δώρα πάσης φύσεως. Από την άλλη, έχουμε μία prime time ζώνη που θα παραδοθεί στα realities και τα ψυχαγωγικά shows.
Τα τηλεπαιχνίδια που θα προβληθούν, στην πλειονότητά τους δεν είναι καινούρια και τα έχουμε ξαναδεί, όπως το Deal που θα συνεχίσει και φέτος στον Alpha, ενώ αρκετά έρχονται από το παρελθόν, σε μια πιο φρέσκια συσκευασία, όπως Ο Τροχός της Τύχης στο Star, το Μεγάλο Παζάρι στον ΣΚΑΪ και το Ρουκ Ζουκ στον Ant1, που ήδη βλέπουμε από τις προηγούμενες σεζόν και θα συνεχίσουν κανονικά, αφού σημείωσαν αρκετά καλά νούμερα τηλεθέασης. Στα παλιά/καινούρια τηλεπαιχνίδια θα προστεθεί και το Money Drop που είχαμε δει παλαιότερα στο πολύπαθο Mega, αλλά αυτή τη φορά θα το απολαύσουμε από το Star.
Φέτος όμως, στα ήδη υπάρχοντα τηλεπαιχνίδια θα προστεθούν και κάποια καινούρια, ώστε να επιτευχθεί η ανανέωση και να μη θεωρηθεί η τηλεόρασή μας βαρετή και μονότονη! Θα δούμε, λοιπόν, στον Alpha το Slam, με παρουσιάστρια την Ελένη Τσολάκη, ένα μουσικό τηλεπαιχνίδι με τη Σμαράγδα Καρύδη και, στον Ant1, το Still Standing με τη Μαρία Μπεκατώρου. Και, φυσικά, μην ξεχνάμε ότι στα πρότυπα του –cult, πλέον– fashion reality Shopping Star του Star, θα κινηθεί το My Style Rocks που θα προβληθεί από τον ΣΚΑΪ.
Και φτάνουν όλα αυτά για να προσποιηθούν οι άνθρωποι της τηλεόρασης πως αλλάζουν το τηλεοπτικό τοπίο; Ή απλώς αποδεικνύουν ότι, σε καιρούς οικονομικά δύσκολους, η τηλεόραση κύκλους κάνει και, όταν δεν μπορεί πραγματικά να δημιουργήσει το καινούριο, απλώς επιστρέφει σε παλιά και αγαπημένα concepts; Στη λογική αυτή κινείται και η απόφαση των καναλιών να επενδύσουν στα realities για την πολύτιμη prime time ζώνη τους, όπου, όπως και να το κάνουμε, βρίσκονται τα ικανοποιητικά κέρδη από τη διαφήμιση.
Την προηγούμενη τηλεοπτική σεζόν, ο ΣΚΑΪ με το Survivor του έκανε την τεράστια διαφορά, σάρωσε την τηλεοπτική μας ζωή και έσπειρε τον πανικό στα άλλα κανάλια, τα οποία αισθάνθηκαν τόσο πολύ την “απειλή”, ώστε αποφάσισαν ότι φέτος δεν θα μείνουν αμέτοχα, αλλά “θα πάρουν το παιχνίδι στα χέρια τους”, για να δώσουν τη δική τους δυνατή απάντηση.


Μια τηλεόραση χαμηλού budget, με παντελή έλλειψη φαντασίας, δημιουργικότητας και έμπνευσης, που της λείπει ξεκάθαρα η φρέσκια ματιά.


Ευθυγραμμισμένος με αυτή την απόφαση είναι ο Ant1, ο οποίος πήρε τις αποφάσεις του και προχώρησε στην υλοποίηση ενός σχετικού-με-το-Survivor reality. Κυκλοφόρησαν οι πρώτες ανακοινώσεις και τα διαφημιστικά, και νωρίς-νωρίς μάθαμε ότι το reality του Ant1 θα είναι το Nomads. Έτσι, για άλλη μια φορά, θα παρακολουθήσουμε ανθρώπους να ζουν μια εμπειρία πείνας, ταλαιπωρίας και εξωτικής περιπέτειας, με στόχο το πολυπόθητο έπαθλο και μια θέση στο πάνθεον της προσωρινής διασημότητας!
Αλλά και το Epsilon, παρά τις περσινές του αντιδράσεις για το Survivor του ΣΚΑΪ και τις… αντιρρήσεις του για την “ποιότητα” του συγκεκριμένου προϊόντος, αλλά και τα διαγγέλματα περί ηθικής και τηλεοπτικού μέτρου σχετικά με τα realities αυτού του είδους, αποφάσισε πολύ γρήγορα να τα ξεχάσει όλα και να ενδώσει και αυτό στη γλύκα της τηλεθέασης και στα έσοδα από τις διαφημίσεις, που τα προγράμματα αυτά φέρνουν. Έτσι, δημιούργησε το ολόδικό του reality, σε ελληνικό έδαφος αυτή τη φορά. Και εγένετο το Survival Secret στην όμορφη, δικιά μας, Κουρούτα! Να μην ταλαιπωρούμαστε και στα εξωτικά πέρα δώθε…
Ο ΣΚΑΪ, φυσικά, θα συνεχίσει και φέτος την επέλασή του, αλλάζοντας το προφίλ του, ενώ απομακρύνεται όλο και περισσότερο από τον αμιγώς ενημερωτικό του χαρακτήρα. Δημιουργεί, λοιπόν, μια δεξαμενή ψυχαγωγικών προγραμμάτων, χωρίς να χάνει την ποιότητα που τον χαρακτηρίζει, σε αρμονική συνεργασία με την εταιρεία Acun Medya του ‘Μr. Survivor’, Acun Ilicali.
Έτσι φέτος, εκτός από το The Voice και, φυσικά, το “απόλυτο” Survivor, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την ανανεωμένη εκδοχή του Ελλάδα έχεις Ταλέντο, το fashion reality My Style Rocks, αλλά και το ψυχαγωγικό show My Man Can.

Η νεολιθική εποχή της τηλεόρασηςtv3
Τηλεπαιχνίδια και realities, λοιπόν! Αυτό έχει να επιδείξει η ελληνική τηλεόραση για τη σεζόν 2017-2018. Και εκτός από τον Alpha, που επιμένει να επενδύει και στη μυθοπλασία, με σειρές κυρίως οικογενειακού τύπου και χαμηλού budget, αλλά και κάποιες καθημερινές, οι υπόλοιποι τηλεοπτικοί σταθμοί σχεδόν την έχουν ξεχάσει, με εξαίρεση τον Ant1 που θα κάνει την προσπάθειά του με τη σειρά Κάτι χωρισμένα παλικάρια. Αλλά μέχρι εκεί.
Οπότε, εύλογα αναρωτιέται κανείς: “Αυτή είναι η τηλεόραση που θα έπρεπε να έχουμε αυτή την εποχή;”. Βλέποντας το παζλ των τηλεοπτικών προγραμμάτων, προβληματίζεσαι για το εάν αυτή η τηλεόραση έχει πραγματικά κάτι να προσφέρει ή απλώς γεμίζει το πρόγραμμά της με ανούσιο, αδιάφορο και “παλιό” περιεχόμενο, ακολουθώντας την τηλεοπτική ρήση που λέει “Αυτά θέλει ο κόσμος!”. Γιατί αν όντως “Αυτά θέλει ο κόσμος!”, τότε έχουμε την τηλεόραση που μας αξίζει, η οποία έρχεται κατευθείαν από τη μακρινή δεκαετία του ’90 και του ’00!
Μια τηλεόραση χαμηλού budget, με παντελή έλλειψη φαντασίας, δημιουργικότητας και έμπνευσης, που της λείπει ξεκάθαρα η φρέσκια ματιά, χωρίς καμία επαφή με την πραγματικότητα, χωρίς καμία επαφή με τα νέα δεδομένα και τα καινούρια πράγματα που δημιουργούνται παγκοσμίως και στο διεθνές τηλεοπτικό τοπίο, αλλά και στο διαδίκτυο. Και φέτος θα έχουμε μια τηλεόραση “μικρή”, με αισθητική κάτω του μετρίου και πρωτοτυπία κάτω από τη βάση.
Το γεγονός, λοιπόν, ότι όλα αυτά τα παλιά/καινούρια προγράμματα, που παρακολουθούσαμε με ζήλο τη δεκαετία του ’90, τα βλέπουμε και τώρα, σχεδόν 30 χρόνια μετά, με την ίδια ευχαρίστηση, αποδεικνύει ότι η τηλεοπτική νοοτροπία μας προφανώς δεν έχει αλλάξει, συμβαδίζοντας με τη γενικότερη νοοτροπία και στάση ζωής μας εκεί έξω, στον πραγματικό κόσμο. Απλώς ταυτίζουμε την τηλεόραση με τον τρόπο ζωής μας, με μεγάλη επιτυχία.
Εκτός εάν η γενικότερη κούραση και ανασφάλεια, μέσα στην οποία ζούμε, μας προκαλεί την ανάγκη, όταν βρισκόμαστε στην ησυχία του σπιτιού μας, να βλέπουμε προγράμματα που μας δημιουργούν ασφάλεια και ηρεμία, τα οποία δεν θα κουράσουν περισσότερο το ήδη εξαντλημένο μυαλό μας. Χρειαζόμαστε μια comfort zone, και τη βρίσκουμε στα τηλεοπτικά προϊόντα του παρελθόντος, τότε που τα πράγματα ήταν καλύτερα και εμείς πιο ανέμελοι. Ίσως ψάχνουμε εκείνη την παλιά χαρά και άνεση, ακόμη και μέσα από την τηλεόραση.
Είναι όμως κάτι τέτοιο εφικτό; Μάλλον είναι πλασματικό, αλλά επιφανειακά και όπως αποδεικνύεται από τις τηλεθεάσεις, φαίνεται ότι λειτουργεί.

* Μέχρι τη στιγμή που γραφόταν το άρθρο, δεν είχαν ανακοινωθεί όλοι οι παρουσιαστές και οι τίτλοι όλων των τηλεπαιχνιδιών που αναφέρονται.