Επιστροφή στην καθημερινότητα και πεσμένη διάθεση. Do’s και don’ts… για ένα δυναμικό comeback!

Το φθινόπωρο αποτελεί μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο, καθώς καλούμαστε, μετά την ανεμελιά του καλοκαιριού, να προσαρμοστούμε ξανά σε ένα καθημερινό πρόγραμμα φορτωμένο με υποχρεώσεις. Τις περισσότερες φορές, ωστόσο, η προσπάθεια προσαρμογής «μπλοκάρεται» από την πεσμένη μας διάθεση. Πώς θα μπορούσαμε να διατηρήσουμε το ηθικό μας… ακμαιότατο;

Η υιοθέτηση καλών συνηθειών, η θετική στάση ζωής και μια στοιχειώδης οργάνωση μπορούν να βελτιώσουν τη διάθεσή μας και, συνεπώς, να διευκολύνουν τη διαχείριση της πιεσμένης καθημερινότητας.
Αναλυτικότερα, στην πράξη, μπορούμε να εφαρμόσουμε τα εξής:

 1. Καταναλώνουμε τροφές που ανεβάζουν τη διάθεση
Ορισμένα τρόφιμα μπορεί να έχουν ευεργετική επίδραση στη συναισθηματική μας υγεία. Για παράδειγμα:
-Οι σύνθετοι υδατάνθρακες (λαχανικά, φασόλια, δημητριακά ολικής αλέσεως) συνδέονται με τη σεροτονίνη, μια ορμόνη που βελτιώνει τη διάθεση.
-Το άπαχο κρέας, τα πουλερικά, τα όσπρια και τα γαλακτοκομικά (όλα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη) ενισχύουν την απελευθέρωση ντοπαμίνης και νορεπινεφρίνης, οι οποίες αυξάνουν τα επίπεδα ενέργειας και τη συγκέντρωση.

2. Κάνουμε γυμναστική
Ακόμα και η ήπια σωματική δραστηριότητα μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του άγχους και των συμπτωμάτων της κατάθλιψης.Περπατάμε κάθε μέρα, πηγαίνουμε για τρέξιμο, κάνουμε εγγραφή σε ένα ομαδικό πρόγραμμα γυμναστικής. Ή ξαναπιάνουμε ξεχασμένα χόμπι που ευνοούν την κίνηση, όπως ο χορός.

3. Κοιμόμαστε αρκετά
Ο επαρκής ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για τη συναισθηματική ευεξία. Για να τα καταφέρουμε, υιοθετούμε ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου, φροντίζουμε να χαλαρώνουμε πριν τον ύπνο, δεν τρώμε βαριά φαγητά και αποφεύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ αργά το βράδυ.

4. Προγραμματίζουμε τις υποχρεώσεις μας
Στο τέλος κάθε εβδομάδας, κάνουμε μια λίστα με τις κυριότερες υποχρεώσεις της επόμενης. Ακόμα κι αν δεν τηρούμε το πρόγραμμα κατά γράμμα, θα είμαστε πιο ήρεμοι όταν έχουμε κατανείμει τον χρόνο μας, έστω και κατά προσέγγιση, σε υποχρεώσεις, ξεκούραση, διασκέδαση.

5. Συναντάμε φίλους
Η επικοινωνία με φίλους μπορεί να μας ανεβάσει τη διάθεση. Δεν ξεχνάμε, λοιπόν, να συναντιόμαστε τακτικά.

6. Πηγαίνουμε βόλτα με… τον εαυτό μας
Όταν νιώθουμε την ανάγκη να βγούμε, αλλά δεν βρίσκουμε παρέα, βγαίνουμε ραντεβού με τον εαυτό μας! Πηγαίνουμε στο αγαπημένο μας εστιατόριο, στον κινηματογράφο, μια εκδρομή στη φύση, ακόμα και ένα ταξίδι.

7. Διαμορφώνουμε ένα τελετουργικό αυτοφροντίδας
Σε μια καθημερινότητα που «τρέχει» με χίλια, το πρώτο που συνήθως αναβάλλουμε για αργότερα είναι η δική μας φροντίδα. Καθώς, όμως, το σώμα μας είναι το μοναδικό μας «όχημα» σε αυτόν τον κόσμο, αξίζει να του αφιερώνουμε χρόνο και περιποίηση. Διαμορφώνουμε μια ρουτίνα χαλάρωσης και ηρεμίας, ανάλογα με τις ανάγκες μας. Κάνουμε ένα ζεστό αφρόλουτρο, φροντίζουμε για την ομορφιά μας, ξεκουραζόμαστε, ασχολούμαστε με οτιδήποτε μας ευχαριστεί.

8. Χαμογελάμε
Συνήθως χαμογελάμε όταν είμαστε χαρούμενοι. Αλλά, θα πρέπει να ξέρουμε ότι το χαμόγελο λειτουργεί και αντίστροφα, καθώς προκαλεί στον εγκέφαλο την απελευθέρωση ντοπαμίνης, κάνοντάς μας ακόμη πιο ευτυχισμένους.

9. Εκτιμάμε όσα έχουμε
Το αίσθημα ευγνωμοσύνης μπορεί να τονώσει σημαντικά τη διάθεσή μας, ιδίως σε μια απαιτητική καθημερινότητα. Δεν ξεχνάμε, λοιπόν, να αναγνωρίζουμε μέσα στην ημέρα όλα εκείνα για τα οποία είμαστε ευγνώμονες.

Donts
1. Δεν γκρινιάζουμεΗ γκρίνια για ό,τι συμβαίνει στην καθημερινή μας ζωή βλάπτει σοβαρά την… ψυχική υγεία, και τη δική μας και των κοντινών μας ανθρώπων. Προσπαθούμε, λοιπόν, να βρούμε τεχνικές που θα μας βοηθήσουν να είμαστε εγκρατείς στις… εκδηλώσεις αυτού του τύπου.
2. Δεν χρησιμοποιούμε το τηλέφωνό μας απεριόρισταΑποσυνδεόμαστε, κλείνουμε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές και βγάζουμε τα ακουστικά για τουλάχιστον μία ώρα την εβδομάδα. Την ώρα αυτή διαβάζουμε, χαλαρώνουμε, κάνουμε μια βόλτα ή αφιερώνουμε χρόνο στους αγαπημένους μας.
3. Δεν αφήνουμε το άγχος να μας κυριεύσει
Στην καθημερινή μας ζωή ερχόμαστε αντιμέτωποι με πολλούς στρεσογόνους παράγοντες. Αντί, λοιπόν, να «βουλιάζουμε» μέσα στο άγχος, αναζητούμε τρόπους οι οποίοι μπορούν να μας βοηθήσουν να το διαχειριστούμε, όπως οι βαθιές αναπνοές, ο διαλογισμός κ.λπ..



Abbvie