Tα 6 «θαύματα» του νερού!

Προφανώς και ξέρεις ότι το νερό είναι αναγκαίο για την επιβίωσή μας. Αλλά… είχες ακούσει ποτέ ότι κατατάσσεται στην ομάδα των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών, μαζί με τους υδατάνθρακες, τα λιπίδια, τις πρωτεΐνες, τις βιταμίνες και τα μέταλλα;

Αν είχες παιδί στην Ά Γυμνασίου, θα το ήξερες!
Και, αν… διάβαζες Οικιακή Οικονομία, θα ήξερες επίσης ότι το νερό, οι βιταμίνες και τα μέταλλα «συμμετέχουν σε ζωτικής σημασίας ρυθμιστικές, καταλυτικές και δομικές λειτουργίες» του οργανισμού μας.
Επειδή, λοιπόν, δεν θέλουμε να είμαστε αδιάβαστοι, ας μάθουμε σε χρόνο ρεκόρ ποιες είναι αυτές οι… ρυθμιστικές-καταλυτικές-δομικές λειτουργίες στις οποίες παίζει σημαντικότατο ρόλο το νερό.
Voilà:

 1. Το νερό υποστηρίζει την απώλεια βάρους
Ορισμένα ερευνητικά στοιχεία υποδεικνύουν ότι η αυξημένη πρόσληψη νερού μπορεί να ενισχύσει ελαφρώς τον μεταβολισμό μας και τον αριθμό των θερμίδων που καίμε σε καθημερινή βάση.Επίσης, το νερό μισή ώρα πριν από τα γεύματα μάς προσφέρει αίσθημα κορεσμού και, έτσι, είναι λιγότερο πιθανό να παρασυρθούμε σε υπερβολική κατανάλωση φαγητού.

2. Ενισχύει την απόδοσή μας όταν ασκούμαστε
Η αφυδάτωση, λόγω της εφίδρωσης κατά τη διάρκεια έντονης άσκησης, ενδέχεται να επηρεάσει τον έλεγχο της θερμοκρασίας του σώματος, το κίνητρο και την απόδοσή μας, αλλά και να οδηγήσει σε αυξημένη κόπωση. Από την άλλη, έχει αποδειχθεί ότι η επαρκής ενυδάτωση εμποδίζει να συμβούν όλα τα παραπάνω, ενώ μπορεί ακόμη και να μειώσει το οξειδωτικό στρες που εμφανίζεται όταν γυμναζόμαστε σε έντονους ρυθμούς.

3. Συμβάλλει στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας
Η χαμηλή κατανάλωση νερού φαίνεται να αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση δυσκοιλιότητας, και στους νέους και στους μεγαλύτερους. Συνεπώς, πίνουμε άφθονο νερό, αν θέλουμε να λειτουργεί το έντερό μας «ρολόι».

4. Τονώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου
Η διάθεση, η μνήμη, η συγκέντρωση και, γενικότερα, η δράση του εγκεφάλου μας επηρεάζεται σημαντικά από το πόσο καλά ενυδατωμένοι είμαστε. Για την ακρίβεια, μελέτες που εξέτασαν τις επιπτώσεις της αφυδάτωσης στη λειτουργία του εγκεφάλου, έδειξαν ότι ακόμη και η ήπια αφυδάτωση, όπως η απώλεια υγρών που αναλογεί σε ποσοστό περίπου 1-3% του σωματικού βάρους, μπορεί να επηρεάσει την ομαλή λειτουργία του.

5. Ενισχύει την υγεία των νεφρών
Η υψηλή πρόσληψη νερού αυξάνει τον όγκο των ούρων που διέρχονται από τα νεφρά, αραιώνει τη συγκέντρωση των μετάλλων και, επομένως, βοηθά στην πρόληψη του σχηματισμού λίθων. Ωστόσο, απαιτούνται περαιτέρω μελέτες για αυτό.

6. Μπορεί να αποτρέψει το hangover
Το αλκοόλ είναι διουρητικό. Ως τέτοιο, ευθύνεται για απώλεια υγρών μεγαλύτερη, συγκριτικά με την ποσότητα που προσλαμβάνουμε. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση και στην εκδήλωση πονοκεφάλων, κόπωσης, ξηροστομίας και δίψας.Εάν δεν θέλουμε, λοιπόν, το «ένα ποτηράκι παραπάνω» να μας προκαλέσει δυσάρεστα συμπτώματα την επόμενη μέρα, φροντίζουμε να πίνουμε αρκετό νερό ανάμεσα στα ποτά, αλλά και πριν κοιμηθούμε.