Ζαχαροπλαστεία του Instagram | Trend - planbemag.gr
Plan Be Mag
Trend

Ζαχαροπλαστεία του Instagram: Όταν η γυναικεία επιχειρηματικότητα… γλυκαίνει τα social media

Αν χαζεύεις γενικώς στο Instagram, το πιθανότερο είναι ότι θα περάσουν στο timeline σου. Περίτεχνες τούρτες γενεθλίων και άλλα λαχταριστά γλυκά που θα ήθελες ν’ αρπάξεις από την ανάρτηση και να τα βάλεις στο πιάτο σου. Στην πραγματικότητα, αυτή η νέα γενιά ζαχαροπλαστών που έχει επιλέξει να χτίσει τη βιτρίνα της κυρίως στα κοινωνικά δίκτυα, ακριβώς αυτό σε καλεί να κάνεις. Να παραγγείλεις τις γλυκές δημιουργίες που σου προτείνει μ’ ένα μήνυμα στο inbox.

Λίλα ΣταμπούλογλουΛίλα Σταμπούλογλου

Πέντε δημιουργοί ζαχαροπλαστείων με τις ωραιότερες ινσταγκραμικές βιτρίνες που έχετε δει, μας μεταφέρουν την εμπειρία τους από τον ψηφιακό, γλυκό τους κόσμο.

Nommobakes

Όταν η Μαρία Παπαδοπούλου πήρε το πτυχίο της στην Ιστορία Τέχνης, συνειδητοποίησε ότι η όρεξή της για γλυκά νικούσε οτιδήποτε άλλο. Έτσι, έστησε το μικρό της ζαχαροπλαστείο στο Instagram, με το όνειρο να αποκτήσει κάποτε και το δικό της, φυσικό κατάστημα. Οι παραγγελίες γίνονται κυρίως μέσω μηνυμάτων για κοντινές αποστάσεις, αλλά έχει δεχτεί παραγγελίες και από πολύ μακρινά μέρη: «Η πιο μακρινή παραγγελία μού έχει έρθει από την Καραϊβική, από ένα ζευγάρι που ήθελε να μοιράσει γλυκά στους αγαπημένους του ανθρώπους στην Αθήνα. Ένιωσα μεγάλη συγκίνηση και ευθύνη που ήμουν κομμάτι αυτής της τόσο γλυκιάς χειρονομίας», αναφέρει η Μαρία.

Θεωρεί τη συνέπεια, την ποιότητα των υλικών, αλλά τις αισθητικά όμορφες λήψεις το κυριότερο στοιχείο που πρέπει να έχει μια ινσταγκραμική βιτρίνα. Εξίσου σημαντικό για την ίδια, όμως, είναι να μπορεί να μοιράζεται στοιχεία της προσωπικότητάς της.

Τα πιο δημοφιλή γλυκά της είναι οι τούρτες, και τη χαροποιεί που καθεμία είναι ξεχωριστή. Αυτό την κινεί να είναι πιο δημιουργική και να βρίσκει λύσεις και συνδυασμούς που μπορεί να μην είχε σκεφτεί μέχρι τότε. Η πιο περίεργη τούρτα που έχει φτιάξει ποτέ ήταν ένα τρισδιάστατο sloth. Όπως λέει, την ημέρα πριν την ετοιμάσει, έβλεπε τα βήματα που έπρεπε ν’ ακολουθήσει ακόμα και στον ύπνο της!

Vegan Gecko

Είναι ένα από τα αγαπημένα μου βίγκαν ζαχαροπλαστεία του Instagram, και είμαι σίγουρη ότι θα σε κάνει να χαζέψεις με τις πολύχρωμες, σαν έργα τέχνης, δημιουργίες του. Δεν είναι τυχαίο που πίσω τους βρίσκεται η Ηλιάννα Μπάκα, η οποία δηλώνει… καλλιτέχνης από κούνια. Ξεκίνησε ως ερασιτέχνης της βίγκαν ζαχαροπλαστικής και, με πολλή δουλειά, κατάφερε «να βιγκανοποιήσει», όπως λέει, μεγάλη γκάμα γλυκών.

«Η κοινωνία δεν υποστηρίζει μικρές επιχειρήσεις, και οι φόροι είναι ανυπόφοροι για κάποιον που δεν έχει κεφάλαιο για να ανοίξει φυσικό κατάστημα», αναφέρει η δημιουργός του Vegan Gecko. Θεωρεί ότι, για να πετύχει ένα pastry insta shop, μεγάλο ρόλο παίζουν οι καθαρές φωτογραφίες, η ξεκάθαρη διευκρίνιση των προϊόντων πώλησης, αλλά και γενικά ένα ενδιαφέρον περιεχόμενο.

Μια περιήγηση στη διαδικτυακή της βιτρίνα θα σε πείσει να δοκιμάσεις τα επιδόρπια σε ατομικά βάζα, όπως το cheesecake και το τιραμισού βανίλιας, οι μπουκιές κορμού και οι ωμοφαγικές σοκολατένιες τάρτες της, τα χωρίς γλουτένη σοκολατένια μπράουνις, τα ντόνατς στον φούρνο ή μια τάρτα μπανόφι με κρέμα τυριού.

Το  Vegan Gecko  κάνει κατ’ οίκον διανομές σε όλη την Ελλάδα, αλλά γλυκά του έχουν φτάσει ως το Ντουμπάι, τη Γερμανία και τη Σουηδία!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vegan Gecko (@vegan_gecko)

Bsweet

Η Μαρία Μπάνου, αφού «έγραψε» εκατοντάδες ώρες στον αέρα ως αεροσυνοδός, αποφάσισε να προσγειωθεί μόνιμα σ’ ένα εργαστήρι ζαχαροπλαστικής. Το Instagram αποδείχτηκε πολύτιμος βοηθός και, μέχρι στιγμής, η βασική βιτρίνα της στον κόσμο. Όπως μου λέει, σε συγκεκριμένες περιόδους μπορεί κανείς να βρει κάποια γλυκά στο εργαστήρι της, αλλά, κατά κύριο λόγο, δουλεύει πια με παραγγελίες.

Χαζεύοντας το προφίλ του Bsweet στο Instagram, θα δεις άπειρες θεματικές τούρτες, μιας και η Μαρία είναι δεινή ζαχαροτέχνις: «Μία από τις πιο ιδιαίτερες τούρτες που έφτιαξα, είχε θέμα τους δεινόσαυρους. Είχε ένα ηφαίστειο με ξηρό πάγο που έβγαζε καπνό και έκανε το ηφαίστειο να φαίνεται ενεργό», αναφέρει.

Φυσικά, έχει και πολλά ακόμα γλυκά για να επιλέξει κανείς. Εγώ λατρεύω τις τάρτες του Αγίου Βαλεντίνου και τα φανταστικά πασχαλινά αυγά της, ντυμένα με ζαχαρόπαστα.

Ως προς τη βιωσιμότητα ενός ζαχαροπλαστείου με e-βιτρίνα, η Μαρία θεωρεί ότι η συνεχής επικοινωνία με το κοινό, η άμεση απάντηση στα μηνύματα και η σωστή παρουσίαση των προϊόντων παίζουν τεράστιο ρόλο. Όλα αυτά, βέβαια, αποδίδουν μόνο αν συνδυάζονται με άριστη ποιότητα και λογικές τιμές.

Poulette

Πίσω από τη φιλοσοφία του Poulette συναντάμε την Κατερίνα Λιβά, η οποία αποφάσισε να ασχοληθεί επαγγελματικά με την εστίαση, αφήνοντας πίσω μια καριέρα στην  οικονομική επιστήμη. Και, κάπως έτσι, το Poulette άνοιξε τις πόρτες του το 2018, σ’ ένα μικρό χώρο στην Αγία Παρασκευή:

«Τα κοινωνικά δίκτυα αποτέλεσαν ένα απαραίτητο εργαλείο  για να μας γνωρίσει περισσότερος κόσμος», σημειώνει η Κατερίνα, και θεωρεί ότι για να σταθεί σ’ αυτά ένα ζαχαροπλαστείο, χρειάζεται να αναρτά επαγγελματικές φωτογραφίες, να συνεργάζεται με πλατφόρμες διανομής και να εμπιστεύεται τη διαχείριση των κοινωνικών του δικτύων σε εξειδικευμένους συνεργάτες.

Το Poulette έχει τα πιο φινετσάτα γλυκά και τις πιο φινετσάτες αναρτήσεις που έχεις δει. Αιθέριες lemon pie μπουκίτσες και μους σαν σύννεφα θα σου πάρουν τα μυαλά, αλλά εξίσου αιθέρια φαντάζει και η σοκολατίνα του. Μεγάλο… σουξέ έχουν οι black forest με crémeux σοκολάτας και ολόκληρα βύσσινα επάνω, ενώ οι γαμήλιες τούρτες του απλά «δεν υπάρχουν»:

«Παραδίδουμε κυρίως γαμήλιες τούρτες στην Πάρο, στα Κύθηρα, στην Τήνο, στη Μύκονο, στην Ίο και σε πολλά άλλα μέρη», αναφέρει η Κατερίνα.

Phil’s Granola

Η εποχή θέλει εξειδίκευση. Κι αν κάτι ξέρει να κάνει καλά το Phil’s Granola, είναι η γκρανόλα. Άνοιξε το 2020, αλλά πλέον υπάρχει μια αφοσιωμένη ομάδα από πίσω, λέει η δημιουργός του Φιλίππα Νάκα, η οποία έφτιαξε την πρώτη της γκρανόλα όταν ήταν στο πανεπιστήμιο και, από τότε, δεν έχει σταματήσει να πειραματίζεται.

Η Φιλίππα πιστεύει ότι, για να πετύχει ένα ζαχαροπλαστείο με insta βιτρίνα, πρέπει να επικοινωνεί διαρκώς με τον καταναλωτή, να αφουγκράζεται τις ανάγκες του και να μελετάει τις τάσεις. Το εργαστήριό της στον Άλιμο λειτουργεί και σαν φυσικό κατάστημα, αλλά όλα τα προϊόντα  μπορούν να έρθουν στην πόρτα μας με ένα dm, είτε με παραγγελία στο eshop που εγκαινίασαν πρόσφατα.

«Η πιο μακρινή granola μας έχει φτάσει στην Ουρουγουάη από μια κυρία που τη δοκίμασε κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών και δεν την αλλάζει με τίποτα!», λέει η Φιλίππα.

Η best seller γκρανόλα τους είναι με γεύση αμύγδαλο-βανίλια, αλλά εγώ αγαπώ την γκρανόλα με γεύση μαύρη σοκολάτα ή με λεμόνι και μούρα. Όλα τα προϊόντα τους φτιάχνονται με αγνές πρώτες ύλες, ενώ υπάρχει και μια σειρά γεύσεων χωρίς γλουτένη.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Phil’s Granola (@philsgranola)